kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki

German translation: Qualifikationskurs im Bereich Pädagogik für Schwachsinnige

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki
German translation:Qualifikationskurs im Bereich Pädagogik für Schwachsinnige
Entered by: Dariusz Rabus

12:07 Nov 13, 2013
Polish to German translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy / pedagogika specjalna
Polish term or phrase: kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki
Zależy mi przede wszystkim na tłumaczeniu wyrażenia "kurs kwalifikacyjny". Kurs ten trwa rok, w wymiarze 260 godzin
Beata Marcinkowska
Qualifikationskurs im Bereich Pädagogik für Schwachsinnige
Explanation:
Pädagogik für Schwachsinnige (inaczej Oligonophrenopädagogik) to nie to samo co pedagogika specjalna, któa jest szerszym pojęciem. Moja córka studiuje pedagogikę specjalną, stąd co nieco wiem.
Selected response from:

Dariusz Rabus
Poland
Grading comment
Dziękuję za pomoc.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Weiterbildungskurs (Qualifikation im Bereich Heilpädagogik)
Sonja Stankowski
4Qualifikationskurs im Bereich Pädagogik für Schwachsinnige
Dariusz Rabus


Discussion entries: 2





  

Answers


59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Weiterbildungskurs (Qualifikation im Bereich Heilpädagogik)


Explanation:
oder Sonderpädagogik

Sonja Stankowski
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 51

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  KM1
12 days

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Qualifikationskurs im Bereich Pädagogik für Schwachsinnige


Explanation:
Pädagogik für Schwachsinnige (inaczej Oligonophrenopädagogik) to nie to samo co pedagogika specjalna, któa jest szerszym pojęciem. Moja córka studiuje pedagogikę specjalną, stąd co nieco wiem.


Dariusz Rabus
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dziękuję za pomoc.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Sonja Stankowski: Schwachsinnig ist beleidigend für Geistigbehinderte
38 mins
  -> To chyba nie ja obrażam - patrz wiele tytułów książek jak np. https://www.google.pl/#q="pädagogik für schwachsinnige"

agree  KM1: dokładnie, jest to z pewnością obraźliwe:( Co do oligofrenopedagogiki, to jest to DZIAŁ pedagogiki specjalnej (zajmujący się nauczaniem i wychowaniem jednostek upośledzonych umysłowo), także w żadnym wypadku nie można tego tłumaczyć jako Sonderpädagogik!
12 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search