konta syntetyczne, konta analityczne

German translation: Hauptbuchkonten, Nebenbuchkonten

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:konta syntetyczne, konta analityczne
German translation:Hauptbuchkonten, Nebenbuchkonten
Entered by: Filipkowski_R.

11:12 Apr 6, 2005
Polish to German translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Polish term or phrase: konta syntetyczne, konta analityczne
w sprawozdaniu finansowym
Filipkowski_R.
Hauptbuchkonten, Nebenbuchkonten
Explanation:
PodzielnoϾ pozioma kont.
Na system ewidencji ksiêgowej sk³adaj¹ siê konta syntetyczne (zbiorcze) i konta analityczne (szczegó³owe).
Nie jestem pewny, ale z tego co mi œwita, konta syntetyczne to konta ksiêgi g³ównej, a analityczne - ksiêgi pomocniczej

pozdr.
bt
Selected response from:

bdasler
Poland
Grading comment
Dziêkujê !!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1synthetische Konten, analytische Konten
Jerzy Czopik
5Sammelkonto=Hauptkonto/Nebenkonto
rjz
3 +1Hauptbuchkonten, Nebenbuchkonten
bdasler


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
synthetische Konten, analytische Konten


Explanation:
Jak widaæ w gugielku


    Reference: http://www.google.de/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=...
Jerzy Czopik
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 96

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  SATRO
14 mins

agree  Angela Nowicki: Ten sam gugielek też miałam... :)
33 mins

disagree  Katarzyna Chęcińska: wyskakują tłumaczenia, nie oryginalne strony. Na oryginalnych stronach niemieckich ta nomenklatura nie funkcjonuje
4786 days

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Hauptbuchkonten, Nebenbuchkonten


Explanation:
PodzielnoϾ pozioma kont.
Na system ewidencji ksiêgowej sk³adaj¹ siê konta syntetyczne (zbiorcze) i konta analityczne (szczegó³owe).
Nie jestem pewny, ale z tego co mi œwita, konta syntetyczne to konta ksiêgi g³ównej, a analityczne - ksiêgi pomocniczej

pozdr.
bt


    Reference: http://prace.sciaga.pl/33484.html
bdasler
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dziêkujê !!!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katarzyna Chęcińska: Jak najbradziej!
4786 days

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Sammelkonto=Hauptkonto/Nebenkonto


Explanation:
im Rechnungswesen;

rjz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 62




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search