funkcjonowanie nieformalnych ukladow

German translation: Seilschaften

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:nieformalne uklady
German translation:Seilschaften
Entered by: Alicja Butkiewicz-Hübscher

22:52 Jan 2, 2007
Polish to German translations [PRO]
Bus/Financial - Government / Politics
Polish term or phrase: funkcjonowanie nieformalnych ukladow
Prawo i Sprawiedliwosc, ktore zawsze glosilo koniecznosc przeprowadzenia lustracji, uwaza, ze nalezy poszerzyc katalog lustrowanych z urzedu osob pelniacych funkcje publiczne ....oraz objac postepowaniem lustracyjnym osoby wykonujace zawody zaufania publicznego.
Zreformujemy sluzbe cywilna. Odbudujemy etos sluzby publicznej.
Zamierzamy rowniez powolac sejmowa Komisje Prawdy i sprawiedliwosci. Jej zasadniczym zadaniem bedzie, na podstawie zasobow informacyjnych sluzb specjalnych i skarbowych, prokuratury oraz policji, badanie wszelkiego typu afer i naduzyc oraz funkcjonowania nieformalnych ukladow z czasow III RP.

dziekuje;)
Alicja Butkiewicz-Hübscher
Germany
Seilschaften
Explanation:
Seilschaften

bes. im Zusammenhang der Auseinandersetzungen mit Hinterlassenschaften des vorherigen Regimes oder Systemes.

Als Bezeichnung für die vorgeblichen Erscheinungen und Folgen der vor-PiS-Zeit ist das reinste Kartoffel-Lyrik.
Wie die TAZ doch Recht hatte :-/
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
Dziekuje wszystkim, to pojecie najbardziej moim zdaniem pasuje do kontekstu:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Seilschaften
Crannmer
3 +1Filz, Klüngel
marpski
2informelle Interessengruppen
Urszula Kołodziej


  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
informelle Interessengruppen


Explanation:
propozycja na dobry początek :)

Urszula Kołodziej
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12

44 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Filz, Klüngel


Explanation:
i kolejne propozycje...

marpski
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Urszula Kołodziej: bardzo fajne propozycje
30 mins

4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nieformalne uklady
Seilschaften


Explanation:
Seilschaften

bes. im Zusammenhang der Auseinandersetzungen mit Hinterlassenschaften des vorherigen Regimes oder Systemes.

Als Bezeichnung für die vorgeblichen Erscheinungen und Folgen der vor-PiS-Zeit ist das reinste Kartoffel-Lyrik.
Wie die TAZ doch Recht hatte :-/

Crannmer
PRO pts in category: 24
Grading comment
Dziekuje wszystkim, to pojecie najbardziej moim zdaniem pasuje do kontekstu:)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search