Agencja Wywiadu

German translation: Auslandsnachrichtendienst

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:Agencja Wywiadu
German translation:Auslandsnachrichtendienst
Entered by: Agata Szymanowska-Liebeck

18:15 Jan 9, 2005
Polish to German translations [PRO]
Government / Politics / Government
Polish term or phrase: Agencja Wywiadu
Podporzadkowana Prezesowi Rady Ministrow, zadania wykonuje poza granicami kraju. Pracuje nad zestawieniem instytucji politycznych i nigdzie nie znalazlam niemieckiego odpowiednika. Szukam potwierdzenia dla wlasnej wersji - z gory dziekuje.
Agata Szymanowska-Liebeck
Germany
Auslandsnachrichtendienst
Explanation:
Na stronie internetowej AW w wersji EN mamy Foreign Intelligence Agency, wiêc przez analogiê. Jest to te¿ o tyle uzasadnione, ¿e (teoretycznie) nie ma prawa dzia³aæ na terenie RP (he, he).

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2005-01-09 18:39:27 GMT)
--------------------------------------------------

Intelligence Agency - a contradiction in terms ;-)

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2005-01-09 18:40:40 GMT)
--------------------------------------------------

PDF] Qualit smanagement im Bundesnachrichtendienst
Format pliku: PDF/Adobe Acrobat
... Ein Auslandsnachrichtendienst wie der BND ist dann besonders effizient, wenn er
mit ... Auslandsnachrichtendienst Deutschlands soll und wird hingegen ein gemeinsam ...
www.bundesnachrichtendienst.de/download/qm_bnd.pdf
Selected response from:

Andrzej Lejman
Poland
Grading comment
duze dzieki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2Nachrichtendienst
Alina Brockelt
4 +1Auslandsnachrichtendienst
Andrzej Lejman
3polnischer Auslandsgeheimdienst
Alicja Butkiewicz-Hübscher


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Nachrichtendienst


Explanation:
ale pewna nie jestem

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2005-01-09 18:20:06 GMT)
--------------------------------------------------

Popatrz tu:

http://www.thebestlinks.com/List_of_intelligence_agencies.ht...

Alina Brockelt
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Czopik: Wzorem BND = Bundesnachrichtendienst
1 hr

agree  Andrzej Mierzejewski: jak wyżej
4 hrs

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Auslandsnachrichtendienst


Explanation:
Na stronie internetowej AW w wersji EN mamy Foreign Intelligence Agency, wiêc przez analogiê. Jest to te¿ o tyle uzasadnione, ¿e (teoretycznie) nie ma prawa dzia³aæ na terenie RP (he, he).

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2005-01-09 18:39:27 GMT)
--------------------------------------------------

Intelligence Agency - a contradiction in terms ;-)

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2005-01-09 18:40:40 GMT)
--------------------------------------------------

PDF] Qualit smanagement im Bundesnachrichtendienst
Format pliku: PDF/Adobe Acrobat
... Ein Auslandsnachrichtendienst wie der BND ist dann besonders effizient, wenn er
mit ... Auslandsnachrichtendienst Deutschlands soll und wird hingegen ein gemeinsam ...
www.bundesnachrichtendienst.de/download/qm_bnd.pdf


    Reference: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=%22Auslandsnachrichtendi...
Andrzej Lejman
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
duze dzieki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Czopik: W nazwie nie ma nich o zagranicznej, ale z zakresu działalności wynika, więc rozwiązanie dobre
43 mins

29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
polnischer Auslandsgeheimdienst


Explanation:
propozycja

lub Auslandsgeheimagentur po prostu,
jako rownowaznik ABW
http://www.aw.gov.pl/pol/agencja/przedmiot-dzialania-agencji...
to strona polska

Alicja Butkiewicz-Hübscher
Germany
Native speaker of: Polish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search