Dyspozytor

German translation: Aufsichtsperson

22:07 May 5, 2004
Polish to German translations [PRO]
Tech/Engineering - Investment / Securities
Polish term or phrase: Dyspozytor
osoba obsługująca system telewizji przemysłowej przy monitorach (w centrali)
gkosinska
German translation:Aufsichtsperson
Explanation:
Stasek ma racje z Dispatcherem, jeno sporzjyj, ze odnosi sie to do ... DDR, a tego nie ma juz prawie 15 lat.
W rajchu nicht tak nie mowi.
Dyspozytor ruchu to np. Fahrdienstleiter, patrz skroty DB w linku
Selected response from:

Jerzy Czopik
Germany
Grading comment
dziękuję, sęk w tym, że człowiek nie ma okazji tak pomieszkać sobie w Rajchu, a przydałoby się ...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Dispatcher
SATRO
3 +1Aufsichtsperson
Jerzy Czopik


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Dispatcher


Explanation:
Na mojego nosa! No i co wa¿niejsze dok³adnie tak siê to t³umaczy :) Dyspozytor - Dispatcher! Patrz Duden:
Dis|pat|cher [], der; -s, - [a: engl. dispatcher, zu: to dispatch = abschicken < span. despachar, zu lat. pangere = befestigen; b: russ. dispetcer] (Wirtsch.): a) leitender Angestellter in der Industrie, der den Produktionsablauf überwacht; b) (ehem. DDR) jmd., der für die zentrale Lenkung und Kontrolle des Arbeitsablaufs in der Produktion u. im Verkehrswesen verantwortlich ist [u. die Planerfüllung eines Betriebes überwacht]
(c) Dudenverlag

SATRO
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pro Lingua
1 hr
  -> Thx

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Aufsichtsperson


Explanation:
Stasek ma racje z Dispatcherem, jeno sporzjyj, ze odnosi sie to do ... DDR, a tego nie ma juz prawie 15 lat.
W rajchu nicht tak nie mowi.
Dyspozytor ruchu to np. Fahrdienstleiter, patrz skroty DB w linku


    Reference: http://www.eib-t.de/lexikon/abkuerz.htm
    Reference: http://www.google.de/search?q=aufsichtsperson&hl=de&lr=&ie=U...
Jerzy Czopik
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 16
Grading comment
dziękuję, sęk w tym, że człowiek nie ma okazji tak pomieszkać sobie w Rajchu, a przydałoby się ...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ewunia
3 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search