koszty bilansowe

German translation: handelsrechtliche Aufwendungen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:koszty bilansowe
German translation:handelsrechtliche Aufwendungen
Entered by: rjz

14:41 Sep 13, 2006
Polish to German translations [PRO]
Law/Patents - Law: Taxation & Customs / Jahresbericht
Polish term or phrase: koszty bilansowe
v. przychody bilansowe
Pozycja w spr. finansowym.
Nie są to koszty sporządzenia bilansu.
rjz
handelsrechtliche Aufwendungen
Explanation:
są to koszty w ujęciu bilansowym w odróżnieniu od kosztów w ujęciu podatkowym. Wynik finansowy powstały przez zastosowanie ustawy o rachunkowości może różnić się od wyniku finansowego powstałego w wyniku stosowania ustawy
o podatku dochodowym od osób prawnych, co rzutuje na odmienne interpretacje rachunku zysków i strat
Selected response from:

Aga Blazek
Grading comment
thx
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Kostenarten
Joanna Kustusz
3handelsrechtliche Aufwendungen
Aga Blazek


  

Answers


15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Kostenarten


Explanation:
Oberbegriff: Kostenarten
diese sind unterteilt in buchhalterische Kosten, Aufwendungen, Ausgaben und Auszahlungen.
Diese werden wiederum selektiert z.B.Kosten in kalkulatorische Kosten, Selbstkosten, Grundkosten etc.
um den Terminus exakt übersetzen zu können ist die genauere Definition nötig. Sonst allgemein (buchhalterische) Kosten bzw. Kostenarten.



    www.zingel.de/index0.htm kostentheorie
Joanna Kustusz

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
handelsrechtliche Aufwendungen


Explanation:
są to koszty w ujęciu bilansowym w odróżnieniu od kosztów w ujęciu podatkowym. Wynik finansowy powstały przez zastosowanie ustawy o rachunkowości może różnić się od wyniku finansowego powstałego w wyniku stosowania ustawy
o podatku dochodowym od osób prawnych, co rzutuje na odmienne interpretacje rachunku zysków i strat


Aga Blazek
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16
Grading comment
thx
Notes to answerer
Asker: thx





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search