sala pooperacyjna

German translation: postoperativer Saal

21:08 Apr 13, 2005
Polish to German translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care
Polish term or phrase: sala pooperacyjna
tak po prostu: przez kilka dni leżałem na sali pooperacyjnej
Filipkowski_R.
German translation:postoperativer Saal
Explanation:
tak sobie na to mówi± polscy lekarze po niemiecku - typowo jest OP-Saal und sonst "Nachbehandlung"/Intensiv-Station u.dgl. - aber postoperativ jest OK, tylko ¿e z sal± brzmi mi po niemiecku g³upio.
Selected response from:

rjz
Grading comment
dyi€ki, te niestety mam takie wra¿enie , ¿e razem Saal + posoperativ nie bardzo pasuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1postoperative Intensivstation
Iwona Domanska
4(Intensiv-)Überwachungsraum
Alicja Butkiewicz-Hübscher
3postoperativer Saal
rjz


Discussion entries: 13





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
postoperativer Saal


Explanation:
tak sobie na to mówi± polscy lekarze po niemiecku - typowo jest OP-Saal und sonst "Nachbehandlung"/Intensiv-Station u.dgl. - aber postoperativ jest OK, tylko ¿e z sal± brzmi mi po niemiecku g³upio.

rjz
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 12
Grading comment
dyi€ki, te niestety mam takie wra¿enie , ¿e razem Saal + posoperativ nie bardzo pasuje

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
postoperative Intensivstation


Explanation:
lub:
postoperativ auf der Intensivstation

http://www.google.de/search?hl=de&q=postoperative Intensivst...

Anaesthesie... Unsere postoperative Intensivstation hat zur Zeit 5 Betten. Pro Jahr betreuen wir durchschnittlich 400 Patienten. Die einzelnen Bettenstellplätze sind ...
www.barmherzige-brueder.at/bblinz/abt/anaes.htm


... Die Liegedauer postoperativ auf der Intensivstation und der Gesamtaufenthalt im Krankenhaus läßt sich so bei komplikationslosem Verlauf verringern. ...
pflege.klinikum-grosshadern.de/ campus/anaesthe/mic/hadamke.htm

Iwona Domanska
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Agnieszka Hayward: "postoperativ auf der Intensivstation" jest IMHO lepsze// do rjz: a Twoim zdaniem sala operacyjna to Nachbehandlung?
11 mins

neutral  rjz: tym, że ICU jest terminem fachowym i nie koniecznie jest lepszym. Sala pooperacyjna to nie musi być ICU!!!
18 mins

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(Intensiv-)Überwachungsraum


Explanation:
http://www.hopcantfr.ch/anesthesie/info_de.htm

mozna dodac: nachoperativer Überwachungsraum lub ...während der nachoperativen Zeit;
Moze to byc tez Aufwachraum, w ktorym pacjent sie budzi po narkozie, ale chodzi tu o to, ze pacjent po operacji jest nadzorowany jeszcze jakis czas przy pomocy sprzetu medycznego;

postoperativ spotkalam do tej pory tylko w odniesieniu do symptomow pooperacyjnych lub terapii pooperacyjnej

Alicja Butkiewicz-Hübscher
Germany
Native speaker of: Polish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search