Szefostwo Inżynierii Wojskowej

German translation: Sektion Pioniertruppen in der Hauptabteilung Unterstützung des Generalstabes

12:13 Mar 19, 2007
Polish to German translations [PRO]
Tech/Engineering - Military / Defense
Polish term or phrase: Szefostwo Inżynierii Wojskowej
do kompletu :)
Urszula Kołodziej
German translation:Sektion Pioniertruppen in der Hauptabteilung Unterstützung des Generalstabes
Explanation:
Sektion Pioniertruppen in/bei der Hauptabteilung Unterstützung des Generalstabes


Szefostwo Inżynierii Wojskowej
Podlega pod: Generalny Zarząd Wsparcia (P-7)
szef gen. bryg. Janusz Lalka
Jest komórką organizacyjną wchodzącą w skład Generalnego Zarządu Wsparcia – P7 Sztabu Generalnego WP.

Przeznaczone jest do koordynowania funkcjonowania systemu zabezpieczenia inżynieryjnego w Siłach Zbrojnych RP, a także przygotowania sił i środków inżynieryjnych do realizacji zadań w zakresie osłony technicznej krajowej sieci transportowej znaczenia obronnego. Odpowiada za realizację zadań operacyjno-szkoleniowych oraz określa kierunki i potrzeby organizacyjno-techniczne, a także rozwojowe, zapewniające właściwy przebieg procesu przygotowania Wojsk Inżynieryjnych do działań bojowych i zadań wynikających z zagrożenia czasu pokojowego

http://www.sgwp.wp.mil.pl/komorka.php?idkomorka=28


--------------------------------------------------
Note added at 1 Tag8 Stunden (2007-03-20 21:04:32 GMT)
--------------------------------------------------

Dlaczego Generalstab:

Der Generalstab setzt die Aufträge der politischen Führung in militärische Maßnahmen um. Zu den Aufgaben eines Generalstabs können gehören:
* Streitkräfteplanung
* Mobilmachungs- und Aufmarschplanung
* Einsatzplanung
* Einsatzführung
* Logistik
* Ausbildung
* Personalplanung

http://de.wikipedia.org/wiki/Generalstab

IMHO to dosc dobrze odpowiada Sztabowi Generalnemu WP
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
podzielę odpowiadających po równo, dziękuję za propozycje, przy ich pomocy przekaz dotarł do odbiorcy
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Referat/Dezernat Pionierwesen
Kalikst
3 -1Sektion Pioniertruppen in der Hauptabteilung Unterstützung des Generalstabes
Crannmer


Discussion entries: 3





  

Answers


21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Referat/Dezernat Pionierwesen


Explanation:
bezposredniego odpowiednika brak, pojecie "Referat/Dezernat" skonsultowane z niemieckim oficerem, ktory zna polskki

Kalikst
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
Sektion Pioniertruppen in der Hauptabteilung Unterstützung des Generalstabes


Explanation:
Sektion Pioniertruppen in/bei der Hauptabteilung Unterstützung des Generalstabes


Szefostwo Inżynierii Wojskowej
Podlega pod: Generalny Zarząd Wsparcia (P-7)
szef gen. bryg. Janusz Lalka
Jest komórką organizacyjną wchodzącą w skład Generalnego Zarządu Wsparcia – P7 Sztabu Generalnego WP.

Przeznaczone jest do koordynowania funkcjonowania systemu zabezpieczenia inżynieryjnego w Siłach Zbrojnych RP, a także przygotowania sił i środków inżynieryjnych do realizacji zadań w zakresie osłony technicznej krajowej sieci transportowej znaczenia obronnego. Odpowiada za realizację zadań operacyjno-szkoleniowych oraz określa kierunki i potrzeby organizacyjno-techniczne, a także rozwojowe, zapewniające właściwy przebieg procesu przygotowania Wojsk Inżynieryjnych do działań bojowych i zadań wynikających z zagrożenia czasu pokojowego

http://www.sgwp.wp.mil.pl/komorka.php?idkomorka=28


--------------------------------------------------
Note added at 1 Tag8 Stunden (2007-03-20 21:04:32 GMT)
--------------------------------------------------

Dlaczego Generalstab:

Der Generalstab setzt die Aufträge der politischen Führung in militärische Maßnahmen um. Zu den Aufgaben eines Generalstabs können gehören:
* Streitkräfteplanung
* Mobilmachungs- und Aufmarschplanung
* Einsatzplanung
* Einsatzführung
* Logistik
* Ausbildung
* Personalplanung

http://de.wikipedia.org/wiki/Generalstab

IMHO to dosc dobrze odpowiada Sztabowi Generalnemu WP


Crannmer
Specializes in field
PRO pts in category: 75
Grading comment
podzielę odpowiadających po równo, dziękuję za propozycje, przy ich pomocy przekaz dotarł do odbiorcy

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Kalikst: sekcja to za malo. W Bundeswehrze nie ma SG, sa tylko Führungstäbe, ktore nie maja jednak zadan zakresem porownywalnych z wydzialami SG WP. W min. tylko kwestie koncepcyjne, praktyczne w Heeresamtcie
18 hrs
  -> Poniewaz odpowiednikiem SG WP jest Führungsstab, a nie Heeresamt, wiec pozwole sobie nie komentowac reszty.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search