bomba krusząca

German translation: Sprengbombe

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:bomba krusząca
German translation:Sprengbombe
Entered by: Kiki73

10:10 Mar 15, 2011
Polish to German translations [PRO]
Military / Defense / Waffen im Zweiten Weltkrieg
Polish term or phrase: bomba krusząca
Hallo, ich brauche Hilfe bei der Übersetzung der Phrase bomba krusząca ins Deutsche. Die Phrase taucht in meinem Text im folgenden Satz auf:
Za Niemców walczyły tedy płomienie, samoloty dwumotorowe He 217, zrzucające bomby kruszące i zapalające, oraz armaty ustawione za murami getta.
Handelt es dabei um sog. Luftminen?
Vielen Dank im Voraus für die Hilfe
Kiki73
Poland
Sprengbombe
Explanation:
Sprengbombe

Sprengbomben im weiteren Sinne sind Fliegerbomben, die ihre Wirkung durch die Explosion von Sprengstoffen erzeugen. Sprengbomben explodieren "als Ganzes“ meist am Boden durch Aufschlag- oder Zeitzünder.

http://de.wikipedia.org/wiki/Sprengbombe

--------------------------------------------------
Note added at 5 Min. (2011-03-15 10:16:38 GMT)
--------------------------------------------------

A bomba zapalająca to oczywiście Brandbombe.

--------------------------------------------------
Note added at 9 Min. (2011-03-15 10:19:47 GMT)
--------------------------------------------------

Oryginał miał na myśli oczywiście bombę burzącą. Kruszący jest materiał wybuchowy użyty do napełnienia bomby burzącej.
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Sprengbombe
Crannmer
3 -2Streubombe
Eva Stoppa


Discussion entries: 4





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Sprengbombe


Explanation:
Sprengbombe

Sprengbomben im weiteren Sinne sind Fliegerbomben, die ihre Wirkung durch die Explosion von Sprengstoffen erzeugen. Sprengbomben explodieren "als Ganzes“ meist am Boden durch Aufschlag- oder Zeitzünder.

http://de.wikipedia.org/wiki/Sprengbombe

--------------------------------------------------
Note added at 5 Min. (2011-03-15 10:16:38 GMT)
--------------------------------------------------

A bomba zapalająca to oczywiście Brandbombe.

--------------------------------------------------
Note added at 9 Min. (2011-03-15 10:19:47 GMT)
--------------------------------------------------

Oryginał miał na myśli oczywiście bombę burzącą. Kruszący jest materiał wybuchowy użyty do napełnienia bomby burzącej.

Crannmer
Specializes in field
PRO pts in category: 75

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  nikodem
5 hrs
  -> thx//Masz racje co do poniższej notki.

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -2
Streubombe


Explanation:
Siehe den angegebenen Link.


    Reference: http://de.wikipedia.org/wiki/Streumunition#Geschichte_und_Fu...
Eva Stoppa
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Crannmer: [...] Streubombe to bomba kasetowa.
42 mins

disagree  nikodem: Tłumaczenie Evy jest na pewno błędne. Uważam jednak wartościujące stwierdzenia w rodzaju "Unsinn" za niepotrzebne, niezależnie od merytorycznej wartości oceny (Streubombe to rzeczywiście "bomba kasetowa")
7 hrs
  -> Ale było by w takim razie ciekawe dowiedzieć się tutaj jakie tłumaczenie jest poprawne. Zawsze chętnie się czegoś nowego uczę, no i iniciatorowi pytania też bardzo by pomogło. /(




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search