arbiter gospodarczy

German translation: Schiedsrichter

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:arbiter gospodarczy
German translation:Schiedsrichter
Entered by: pasjonatka77

12:48 Jun 14, 2012
Polish to German translations [PRO]
Tech/Engineering - Names (personal, company) / budownictwo, budowa dróg
Polish term or phrase: arbiter gospodarczy
cytat z umowy:

"Generalnemu Wykonawcy przysługiwać będzie prawo wprowadzenia dodatkowych środków zaradczych, w tym prawo do odebrania Podwykonawcy pozostałej części prac podzleconych w celu ich wykonania, ukończenia i utrzymania we własnym zakresie lub powierzenia ich do wykonania osobom trzecim, bez konieczności uzyskiwania zgody sądu lub orzeczenia arbitrów gospodarczych w tym zakresie,"
pasjonatka77
Schiedsrichter
Explanation:
Propozycja.
Istnieje arbitraż gospodarczy, ale Krajowa Izba Gospodarcza nie zna określenia "arbiter gospodarczy". Mówi się po prostu "arbiter".
Zerknij na http://www.sakig.pl/pl/o-sadzie/informacje-ogolne
i dopytaj klienta, czy ten przymiotnik jest niezbędny.
Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Wirtschaftsschiedsrichter
Dariusz Rabus
3Schiedsrichter
Andrzej Mierzejewski


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Schiedsrichter


Explanation:
Propozycja.
Istnieje arbitraż gospodarczy, ale Krajowa Izba Gospodarcza nie zna określenia "arbiter gospodarczy". Mówi się po prostu "arbiter".
Zerknij na http://www.sakig.pl/pl/o-sadzie/informacje-ogolne
i dopytaj klienta, czy ten przymiotnik jest niezbędny.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 8

1 day 54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Wirtschaftsschiedsrichter


Explanation:
Rolę tę pełnią często prawnicy - adwokaci.

Dariusz Rabus
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search