sfeminizowana

German translation: von Frauen / weiblichen Personen dominiert / stark vertreten

18:08 Aug 17, 2009
Polish to German translations [PRO]
Social Sciences - Social Science, Sociology, Ethics, etc. / cechy grupy doceowej
Polish term or phrase: sfeminizowana
przeważająca ilość członków grupy to kobiety
Katarzynak1
Poland
German translation:von Frauen / weiblichen Personen dominiert / stark vertreten
Explanation:
es geht nicht um die Weltanschauung, sondern um die Quantität

1. von Frauen / weiblichen Personen dominiert
den größten Anteil / die Mehrzahl bilden Frauen

2. von Frauen stark vertreten

"Reprezentacja Brazylii, najliczniejsza w historii olimpijskich występów tego kraju, będzie w Pekinie jedną z najbardziej sfeminizowanych ekip igrzysk. W gronie 277 sportowców są aż 132 kobiety."
http://www.sport.pl/lekkoatletyka/1,64989,5544239,Sfeminizow...
Selected response from:

Sebastian Kruszelnicki
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2von Frauen / weiblichen Personen dominiert / stark vertreten
Sebastian Kruszelnicki
3Frauen sind in der Gruppe überproportional vertreten
rjz
3feministisch angehaucht
Wolfgang Jörissen


Discussion entries: 1





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
feministisch angehaucht


Explanation:
powiedziałbym

Wolfgang Jörissen
Belize
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Agnieszka Hög: hört sich gut an ;)
2 hrs

neutral  Crannmer: tu chodzi o stosunek liczby kobiet i mężczyzn w danej grupie, a nie o poglądy
11 hrs

disagree  rjz: mały to ma związek z #feministyczny#, chociaż forma jest podobna;
7 days

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
von Frauen / weiblichen Personen dominiert / stark vertreten


Explanation:
es geht nicht um die Weltanschauung, sondern um die Quantität

1. von Frauen / weiblichen Personen dominiert
den größten Anteil / die Mehrzahl bilden Frauen

2. von Frauen stark vertreten

"Reprezentacja Brazylii, najliczniejsza w historii olimpijskich występów tego kraju, będzie w Pekinie jedną z najbardziej sfeminizowanych ekip igrzysk. W gronie 277 sportowców są aż 132 kobiety."
http://www.sport.pl/lekkoatletyka/1,64989,5544239,Sfeminizow...


Sebastian Kruszelnicki
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  iceblue: von Frauen dominiert m.E. OK
6 hrs

agree  klick
702 days

7 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sfeminizowana (grupa)
Frauen sind in der Gruppe überproportional vertreten


Explanation:
albo podobnie, jak już podano.

--------------------------------------------------
Note added at 7 dni (2009-08-24 21:37:05 GMT)
--------------------------------------------------

feminisiert --- było by dobrym terminem, ale niezbyt dokładnym; patrz: znacznie botaniczne /same egz. żeńskie/. W PL #feminizowany# ma tylko to #specyficznie niszowe# znaczenie; standard stylistyczny jest tylko w formie perfektywnej i znaczenie jest inne.

rjz
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search