kordonek

German translation: Kordonettseide

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:kordonek
German translation:Kordonettseide
Entered by: Uwe Kirmse

08:49 May 1, 2004
Polish to German translations [PRO]
Tech/Engineering - Textiles / Clothing / Fashion
Polish term or phrase: kordonek
jakas tkanina - kontekst: "sprzedaz maszyn do wyrobu kordonka, tiula. itp."
Uwe Kirmse
Kordonettseide
Explanation:
Tako rzecze jeden z moich s³owników i potwierdza Dudek :)
Kor|do|nett|sei|de, die [zu frz. cordonnet, Vkl. von: cordon, Kordon] (Handarb.): schnurartig gedrehtes Handarbeitsgarn.

(c) Dudenverlag

--------------------------------------------------
Note added at 26 mins (2004-05-01 09:15:06 GMT)
--------------------------------------------------

No w³aœnie, zgodnie z tym, co mówi LimOnka i Bartek oraz definicj¹: KORDONEK to nie tkanina, to po prostu kolorowa nitka.

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2004-05-01 09:20:22 GMT)
--------------------------------------------------

I jeszcze definicja z \"Kopaliñskiego\" :)
kordonek skræcona nitka jedwabna a. baweùniana do robót ræcznych.
Etym. - fr. cordon \'sznurek; taúma; obwódka; kordon\' od corde \'powróz; struna; nitka; ciæciwa ùuku\' z ùac. chorda \'jelito; struna; sznur\' z gr. chordç, zob. -chord-.

http://www.slownik-online.pl/kopalinski/665d8494c48c71cdc125...

\"Sùownik jæzyka polskiego\":

kordonek


kordonek m III, D. ~nku (~nka), N. ~nkiem, blm
«skræcona nitka jedwabna lub baweùniana w róýnych kolorach, uýywana do robót ræcznych»
Haftowaã niebieskim kordonkiem.
fr.

http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=25872


Selected response from:

SATRO
Poland
Grading comment
Dzieki wielkie.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Kordonettseide
SATRO
4Seidenschnürchen
Rene Schlebusch
4Häkelgarn
Alina Brockelt


Discussion entries: 2





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Kordonettseide


Explanation:
Tako rzecze jeden z moich s³owników i potwierdza Dudek :)
Kor|do|nett|sei|de, die [zu frz. cordonnet, Vkl. von: cordon, Kordon] (Handarb.): schnurartig gedrehtes Handarbeitsgarn.

(c) Dudenverlag

--------------------------------------------------
Note added at 26 mins (2004-05-01 09:15:06 GMT)
--------------------------------------------------

No w³aœnie, zgodnie z tym, co mówi LimOnka i Bartek oraz definicj¹: KORDONEK to nie tkanina, to po prostu kolorowa nitka.

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2004-05-01 09:20:22 GMT)
--------------------------------------------------

I jeszcze definicja z \"Kopaliñskiego\" :)
kordonek skræcona nitka jedwabna a. baweùniana do robót ræcznych.
Etym. - fr. cordon \'sznurek; taúma; obwódka; kordon\' od corde \'powróz; struna; nitka; ciæciwa ùuku\' z ùac. chorda \'jelito; struna; sznur\' z gr. chordç, zob. -chord-.

http://www.slownik-online.pl/kopalinski/665d8494c48c71cdc125...

\"Sùownik jæzyka polskiego\":

kordonek


kordonek m III, D. ~nku (~nka), N. ~nkiem, blm
«skræcona nitka jedwabna lub baweùniana w róýnych kolorach, uýywana do robót ræcznych»
Haftowaã niebieskim kordonkiem.
fr.

http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=25872




SATRO
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Dzieki wielkie.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek: szmatki z kordonka??? W latach 60-tych nosiłam takie szorty, ale to musiałam sama udziergać
13 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Häkelgarn


Explanation:
Piprek podaje co prawda Kordonettseide,
ale nigdy takiego okre¶lenia nie s³ycza³am. Wiem jak kordonek wygl±da, bo moja babcia szyde³kowa³a kordonkiem piêkne rzeczy i takie same nici kupowa³am tutaj w³a¶nie pod nazw± "Häkelgarn".
W linkach - zdjêcia

--------------------------------------------------
Note added at 2004-05-01 10:53:33 (GMT)
--------------------------------------------------

A tu na potwierdzenie zdjêcie kordonka z polskich stron
http://www.ariadna.com.pl/produkty_zdobnicze.htm



    Reference: http://www.handarbeiten-husemann.de/c81.html
    Reference: http://www.handarbeitshaus.de/haekelgarn_rottulpe.html
Alina Brockelt
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Seidenschnürchen


Explanation:
Seidenschnürchen
definicja zaczerpnieta ze slownika podrêcznego polsko-niemieckiego Paw³a Kaliny. Wiedza powszechna, Warszawa 1956.

Rene Schlebusch
Poland
Native speaker of: Native in GermanGerman




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search