przytwierdzenie sprężyste

German translation: elastische Schienenbefestigung

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:przytwierdzenie sprężyste
German translation:elastische Schienenbefestigung
Entered by: Grażyna Lesińska

10:08 Oct 2, 2008
Polish to German translations [PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping
Polish term or phrase: przytwierdzenie sprężyste
Punkt w SIWZ:
Układka toru z szyn na podkładach strunobetonowych z przytwierdzeniem sprężystym SB-7
Grażyna Lesińska
Poland
elastische Schienenbefestigung
Explanation:
zostawiłbym tu ogólnie "elastisch", gdyż w różnych stosowanych systemach producenci podkreślają różne właściwości, np. Vibrationsdämpfung, Schalldämpfung itp., a tu nie wiadomo o jakie konktretnie chodzi
Selected response from:

Dariusz Prochotta
Germany
Grading comment
dziekuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Spannklemmenbefestigung
Christine Zornow
3flexible Befestigung
Tech Spell (X)
3elastische Schienenbefestigung
Dariusz Prochotta


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
elastische Schienenbefestigung


Explanation:
zostawiłbym tu ogólnie "elastisch", gdyż w różnych stosowanych systemach producenci podkreślają różne właściwości, np. Vibrationsdämpfung, Schalldämpfung itp., a tu nie wiadomo o jakie konktretnie chodzi

Dariusz Prochotta
Germany
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 28
Grading comment
dziekuję

50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Spannklemmenbefestigung


Explanation:
j.w.

--------------------------------------------------
Note added at 1 Stunde (2008-10-02 11:25:20 GMT)
--------------------------------------------------

Podałam Spannklemmenbefestigung, bo w firmie mojego klienta zawsze o takie chodziło, ale bez odpowiedniego kontekstu może tłumaczyłabym tutaj raczej ogólnie jako elastische Spannklemmenbefestigung (skrót to SB)

--------------------------------------------------
Note added at 1 Stunde (2008-10-02 11:26:33 GMT)
--------------------------------------------------

sorry: SB to skrót Schienenbefestigung, a więc tak jak Szczypior: elastische Schienenbefestigung

Christine Zornow
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 20

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
flexible Befestigung


Explanation:
czyżby wymiana nawierzchni torów w przetargu dużego przedsiębiorstwa/przewoźnika polskiego? ;)

w odpowiedziach na zapytania itp. do siwz jak wyżej ja zastosowałam wyrażenie, które oryginalnie pojawiło się w specyfikacji tłumaczonej przez kogoś innego:

Eisenbahnschwellen aus Saitenbeton mit flexibler Befestigung

--------------------------------------------------
Note added at 1 dzień  8 min (2008-10-03 10:16:57 GMT)
--------------------------------------------------

Spannbeton tłumaczy się jako beton sprężony, a ten dzieli się na strunobeton i kablobeton, więc może jednak samo "Spannbeton" nie jest wystarczające?
http://wissen.spiegel.de/wissen/dokument/dokument.html?id=54...

Tech Spell (X)
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 2

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Crannmer: "Saitenbeton" ist ein Hinweis, diese Übersetzung mit Vorsicht zu genießen//W tym wypadku jest to kalka i polonizm. Polski strunobeton to niem. Spannbeton.
1 hr
  -> gemeint ist Stahlsaitenbeton.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search