wyrobisko chodnikowe

Russian translation: проходимая/проводимая выработка

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:wyrobisko chodnikowe
Russian translation:проходимая/проводимая выработка
Entered by: Feinstein

08:42 Oct 10, 2016
Polish to Russian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mining & Minerals / Gems / obudowa
Polish term or phrase: wyrobisko chodnikowe
dodatkowe wzmacnianie wyrobisk chodnikowych
Janina Nowrot
проходимая/проводимая выработка
Explanation:
проходимая/проводимая выработка - выработка в процессе проходки

Иного просто не вижу. Редко также можно встретить "проходческая выработка", но это не очень профессионально.
Selected response from:

Feinstein
Germany
Grading comment
Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4проходимая/проводимая выработка
Feinstein
3лучевая (штрековая) выработка
Andrzej Grzegrzółka
Summary of reference entries provided
wyrobisko chodnikowe
Erzsébet Czopyk

Discussion entries: 3





  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
лучевая (штрековая) выработка


Explanation:
wyrobisko chodnikowe - лучевая (штрековая) выработка

Лучевая, или штрековая выработка — проходка велась отдельными, периодически раздваивающимися коридорами-ходами, поначалу довольно широкими — но в процессе разработки сужавшимися из-за отвалов бутового камня. Как правило, разработчики продвигались вглубь массива периодически расходящимися под острым углом штреками шириной 4 ÷ 5 м; по мере проходки такой ширины оставалась лишь передовая камера забоя,– пройденное пространство закладывалось отработанным бутом так, что оставлялся лишь минимальный, необходимый для вывоза камня, проход.


Andrzej Grzegrzółka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk: delibra.bg.polsl.pl/Content/5013 У ГЛЕИ ........ 61. 7.1. Нагрузка крепи штрековой выработки в антрацитных у ГЛЯХ .... wyrobisko chodnikowe w węglu antracytowym posiada kształt kołowy,.
6 hrs

disagree  Feinstein: Элизабет, мне очень жаль, но горная наука не знает понятия штрековая выработка, разве что в каменоломнях встречается один раз неизвестно откуда. А здесь, похоже, угольная промышленность...
14 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
проходимая/проводимая выработка


Explanation:
проходимая/проводимая выработка - выработка в процессе проходки

Иного просто не вижу. Редко также можно встретить "проходческая выработка", но это не очень профессионально.

Feinstein
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Dziękuję!




Reference comments


7 hrs
Reference: wyrobisko chodnikowe

Reference information:
Na podstawie prowadzonych obserwacji oraz prac naukowo-badawczych stwierdzono, źe w otoczeniu wyrobisk korytarzowych zlokalizowanych w pokładach węgla antracytowego tworzy sle strefa deformacji niespreżystych (w postaci niszczenia węgla antracytowego) i znacznych odkształceń konturu wyrobiska. Wielkość zasięgu tej strefy wpływa bezpośrednio na wielkość obciążenia i deformacje obudowy wyrobisk korytarzowych lokalizowanych w węgłach antracytowych. Dlatego też utrzymanie stateczności wyrobiska korytarzowego w tych warunkach jest możliwe poprzez dobór podatności 1 podporności obudowy oraz sposób zmniejszenia obciążenia na nią działającego. Fonieważ wielkość obciążenia obudowy jest funkcją wielkości 1 zasięgu strefy odkształceń niespreżystych, koniecznym jest ustalenie warunków Jej powstania i rozwoju w czasie. Problem ten Jest głównym celem niniejszej pracy. Określenie warunków i przebiegu zjawiska tworzenia sie strefy deformacji niespreżystych postanowiono wyznaczyć na drodze badań laboratoryjnych. Przeprowadzone w pracy badania i rozważania teoretyczne dotyczą głównie warunków geologiczno-górniczych Zagłębia Węglowego Gon-Gon, mogą jednak być wykorzystane w innych zagłębiach o podobnych warunkach geotechnicznych. Przy realizacji pracy przyjęto następujące założenia: górotwór w otoczeniu wyrobiska chodnikowego w węglu antracytowym posiada cechy ośrodka spreżysto-plastycznego, wyrobisko chodnikowe w węglu antracytowym posiada kształt kołowy, strefa deformacji niespreżystych powstaje na skutek przekroczenia wytrzymałości na ściskanie węgla antracytowego w otoczeniu wyrobiska chodnikowego.
delibra.bg.polsl.pl/Content/5013

Erzsébet Czopyk
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search