pole zostawione na odpoczynek

Polish translation: ugór

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:pole zostawione na odpoczynek
Polish translation:ugór
Entered by: Monika Rozwarzewska

12:12 Oct 19, 2004
Polish to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Folklore
Polish term or phrase: pole zostawione na odpoczynek
Niezasiane pole, pozostawione, by odpoczęło.
Anna Korzeniowska-Bihun
ugór
Explanation:
za encyklopedią PWN:
ugór m IV, D. ugoru, Ms. ugorze; lm M. ugory
«pole przez jakiś czas nie obsiewane, zwykle w celu przywrócenia żyzności, odchwaszczenia gleby i zatrzymania wilgoci»
Paść bydło na ugorze.
Ugory rozciągały się pod lasem.

czy o to chodziło?

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2004-10-19 12:18:33 GMT)
--------------------------------------------------

Ugór - geod. grunty orne, które są uprawiane, ale przez cały rok lub
przez większą część roku nie są obsiewane.
Selected response from:

Monika Rozwarzewska
United Kingdom
Grading comment
Dziękuję serdecznie! Obu Paniom!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5ugór
lim0nka
4odłóg
bartek
4ugór
Monika Rozwarzewska


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ugór


Explanation:
za encyklopedią PWN:
ugór m IV, D. ugoru, Ms. ugorze; lm M. ugory
«pole przez jakiś czas nie obsiewane, zwykle w celu przywrócenia żyzności, odchwaszczenia gleby i zatrzymania wilgoci»
Paść bydło na ugorze.
Ugory rozciągały się pod lasem.

czy o to chodziło?

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2004-10-19 12:18:33 GMT)
--------------------------------------------------

Ugór - geod. grunty orne, które są uprawiane, ale przez cały rok lub
przez większą część roku nie są obsiewane.


    Reference: http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=63929
Monika Rozwarzewska
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziękuję serdecznie! Obu Paniom!

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
ugór


Explanation:
ugór m IV, D. ugoru, Ms. ugorze; lm M. ugory
pole przez jakiś czas nie obsiewane, zwykle w celu przywrócenia żyzności, odchwaszczenia gleby i zatrzymania wilgoci
Paść bydło na ugorze.
Ugory rozciągały się pod lasem.
Słownik języka polskiego

lim0nka
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
odłóg


Explanation:
wprawdzie już zamknęłaś, ale jest jeszcze jedna nazwa


bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  vladex: po mojemu odłóg, to nie pole, które "odpoczywa" (celowo), tylko które "porzucono"...
20 hrs
  -> to nawet dobrze, ze dalam taką odpowiedź. Wyprostowałam swą wiedzę. Dzięki :-)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search