zdanie

Polish translation: może pomoże

19:45 Apr 14, 2005
Polish to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Polish term or phrase: zdanie
2 zdania z listu do więzienia (grypsera?)
Delikwent "siedzi" za przemyt papierosami
"Pan X dalej toczy dropsy... .
Mi hurtem rozpoczęły się wagi, więc mam o co walczyć"
Za każd± radę, co by to mogło znaczyć, będę bardzo wdzięczna. Może kto¶ z szanownych kolegów ma przypadkiem do¶wiadczenie w tym temacie ;-)))
Alina Brockelt
Polish translation:może pomoże
Explanation:
waga - sprawa w s±dzie
według http://film.onet.pl/F,9511,1148688,2,571,artykul.html

a z dropsami ...http://blog.tenbit.pl/monique może autorka tego bloga będzie chciała uronić r±bka tajemnicy?
HTH
Magda

--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2005-04-14 20:24:05 GMT)
--------------------------------------------------

toczenie dropsa jest na samym dole strony, pod hasłem słowniczek

--------------------------------------------------
Note added at 38 days (2005-05-23 17:29:01 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Dopisuję grubo po fakcie, ale dopiero teraz znalazłam tego \"dropsa\" :(( Może jednak przyda się komu¶ w przyszło¶ci. Otóż:
cytat za tygodnikiem Wprost z 15 maja 2005:
\"Kiedy opisałem wyrażenie \"turlaj dropsa\" (\"idĽ sobie\", \"spadaj\"), dla mojej dorosłej siostry było to wielkie odkrycie, podczas gdy dla jej kilkuletniego syna było to dobrze znane okre¶lenie - mówi Chaciński.\"

co prawda tu znowu \'turlanie\", a nie \'toczenie\'...

http://www.wprost.pl/ar/?O=76292
Selected response from:

Magda Dziadosz
Poland
Grading comment
Dziękuję bardzo, także Alicji.
Szkoda, że nie można dzielić punktów :-(
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3może pomoże
Magda Dziadosz
3patrz na dol
Alicja Butkiewicz-Hübscher


Discussion entries: 1





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
patrz na dol


Explanation:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Extasy

dropsy to potoczna nazwa na extasy...
w innym kontekscie to tabletki na bazie narkotykow

Moze to cos pomoze...

--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2005-04-14 20:29:19 GMT)
--------------------------------------------------

nie toczyc, ale \"turlac dropsa\" znaczy masturbowac sie w slangu mlodziezowym (chodzi tu o mezczyzn)
http://www.slodki-wariat.blog.pl/ - a tu inne ciekawe okreslenia:)
Tak czlowiek ksztalci sie cale zycie..:)

Ale czy to ma cos wspolnego z grypsem....?

--------------------------------------------------
Note added at 51 mins (2005-04-14 20:36:51 GMT)
--------------------------------------------------

nie toczyc, ale \"turlac dropsa\" znaczy masturbowac sie w slangu mlodziezowym (chodzi tu o mezczyzn)
http://www.slodki-wariat.blog.pl/ - a tu inne ciekawe okreslenia:)
Tak czlowiek ksztalci sie cale zycie..:)

Ale czy to ma cos wspolnego z grypsem....?

Alicja Butkiewicz-Hübscher
Germany
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4

24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
może pomoże


Explanation:
waga - sprawa w s±dzie
według http://film.onet.pl/F,9511,1148688,2,571,artykul.html

a z dropsami ...http://blog.tenbit.pl/monique może autorka tego bloga będzie chciała uronić r±bka tajemnicy?
HTH
Magda

--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2005-04-14 20:24:05 GMT)
--------------------------------------------------

toczenie dropsa jest na samym dole strony, pod hasłem słowniczek

--------------------------------------------------
Note added at 38 days (2005-05-23 17:29:01 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Dopisuję grubo po fakcie, ale dopiero teraz znalazłam tego \"dropsa\" :(( Może jednak przyda się komu¶ w przyszło¶ci. Otóż:
cytat za tygodnikiem Wprost z 15 maja 2005:
\"Kiedy opisałem wyrażenie \"turlaj dropsa\" (\"idĽ sobie\", \"spadaj\"), dla mojej dorosłej siostry było to wielkie odkrycie, podczas gdy dla jej kilkuletniego syna było to dobrze znane okre¶lenie - mówi Chaciński.\"

co prawda tu znowu \'turlanie\", a nie \'toczenie\'...

http://www.wprost.pl/ar/?O=76292

Magda Dziadosz
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dziękuję bardzo, także Alicji.
Szkoda, że nie można dzielić punktów :-(




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search