ustępować (o Sile Wyższej)

Polish translation: sila wyzsza ustaje

Polish to Polish translations [PRO]
Law/Patents
Polish term or phrase: ustępować (o Sile Wyższej)
czy możnaq powiedzieć, ze Siła Wyższa ustępuje ??
Maciej Andrzejczak
Poland
Polish translation:sila wyzsza ustaje
Explanation:
na dole tylko 2 przyklady, ze "po ustaniu sily wyzszej...", bo chyba o taki kontekst chodzi.
Selected response from:

Uwe Kirmse
Grading comment
tak jest, tego słowa brakowało!
MA
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2działanie siły wyższej ustało
KORNELIA ZWIÓR-HOŁENKO
5sila wyzsza ustaje
Uwe Kirmse
4Elegancko powiedziane.
Grzegorz Cygan
2p. nizej
Alina Brockelt


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
p. nizej


Explanation:
Moim zdaniem, nie mozna tak powiedziec, ale nie jestem pewna.
Moja rada: prosze zapytac w poradni
Korpusu Jezyka Polskiego PWN, p. Link



    Reference: http://slowniki.pwn.pl/poradnia/
Alina Brockelt
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 22

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Grzegorz Cygan: patrz nizej
2 mins

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Elegancko powiedziane.


Explanation:
Mowi sie: burza ustepuje, grad ustepuje (traci sile, chmury przechodza i rozjasnia sie).

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-21 18:03:38 (GMT)
--------------------------------------------------

Zakladam oczywiscie, ze chodzi o kataklizm naturalny, tyle ze to wtedy w zasadzie pisze sie mala litera: \"sila wyzsza\".


    Reference: http://piker.galmak.info/index.php?sekcja=archiwum_25
Grzegorz Cygan
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 19

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Alina Brockelt: s. w. to takze Pan Bog, czy inne istoty nadprzyrodzone i nie wydaje mi sie zeby mogly one wystepowac w podanym polaczeniu. Zalezy od kontekstu.
10 mins

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
działanie siły wyższej ustało


Explanation:
tak na pewno można powiedzieć, co do twojej wersji - nie wiem

KORNELIA ZWIÓR-HOŁENKO
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 49

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pawel Czernecki
57 mins

agree  leff: ustanie działania siły wyżej
1 hr
  -> otóż to!

39 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
sila wyzsza ustaje


Explanation:
na dole tylko 2 przyklady, ze "po ustaniu sily wyzszej...", bo chyba o taki kontekst chodzi.


    Reference: http://www.weksel.pl/prawo_czekowe.html
    Reference: http://www.nil.org.pl/xml/nil/wladze/str_sad/biuletyn/b2000/...
Uwe Kirmse
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 16
Grading comment
tak jest, tego słowa brakowało!
MA