KudoZ home » Polish to Czech » Sports / Fitness / Recreation

szalikowiec

Czech translation: (skalní) přívrženec


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:szalikowiec
Czech translation:(skalní) přívrženec
Entered by: Tereza Vlachova

14:05 Feb 28, 2012
Polish to Czech translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation / fotbal, fans
Polish term or phrase: szalikowiec
nějaké české pojmenování pro polské SZALIKOWIEC? odpovídá (asi) ULTRAS. nepoužívá se v čj třeba taky něco jako "šálař"... :-) předem díky.
Tereza Vlachova
Czech Republic
(skalní) přívrženec
Explanation:
Taky jsem se nad tím před nějakou dobou zamýšlel, ale na nic jsem nepříšel. Takže bych asi jako nejbližší významy viděl přívrženec či skalní přívrženec.
Selected response from:

Ludek Vasta
Czech Republic
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4chuligán
Łukasz Mrzygłód
3vlajkonošIRA100
3(skalní) přívrženecLudek Vasta


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
chuligán


Explanation:
używa się też angielskiego 'fans', ale wydaje mi się, że chuligán jest znaczeniowo najbardziej odpowiedni.

Example sentence(s):
  • Dne 25.2.2012 změnila majitele velká vlajka ULTRAS, kterou do toho dne měli v držení jablonečtí fans. Noví majitelé jsou od nynějška chuligáni Baníku.
  • Po obrovské mobilizaci se na Chlupáře schází 34 chuligánů čistě z Havířova.

    Reference: http://www.hooligans.cz/index.php
    Reference: http://havirovaci.xf.cz/index2.htm
Łukasz Mrzygłód
Poland
Native speaker of: Polish
Notes to answerer
Asker: díky za rady!


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(skalní) přívrženec


Explanation:
Taky jsem se nad tím před nějakou dobou zamýšlel, ale na nic jsem nepříšel. Takže bych asi jako nejbližší významy viděl přívrženec či skalní přívrženec.

Ludek Vasta
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: jo, díky, ještě jsem to konzultovala dál a nejčastěji se mi potvrdilo slovo skalní nebo právě ultras.


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vlajkonoš


Explanation:
http://aktualne.centrum.cz/fotogalerie/2009/06/30/vlajkonos-...

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2012-02-28 15:28:08 GMT)
--------------------------------------------------

Běsnění fotbalových fanoušků a vlajkonošů Sparty cestou na rozhodující utkání .....

Mezi dokumentární prvky patří zejména anketní části snímku, ve kterých se k problému vandalismu fotbalových vlajkonošů vyjadřují zástupci široké veřejnosti.

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2012-02-28 15:29:11 GMT)
--------------------------------------------------

Vlajkonoši, kteøí pøed utkáním èi bìhem nìj nekonzumují alkohol, se výtržností na fotbalových stadionech straní mnohem èastìji než ti, kteøí jsou pod vlivem ...


--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2012-02-28 15:40:57 GMT)
--------------------------------------------------

def. szalikowiec:
P.28
http://www.slideshare.net/marzen/subkultury-modzieowe

IRA100
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in RussianRussian
Notes to answerer
Asker: díky za rady!