KudoZ home » Polish to English » Accounting

w trakcie wytwarzania

English translation: in the process of manufacture


09:24 Sep 15, 2011
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
Polish term or phrase: w trakcie wytwarzania
rzeczowe aktywa trwałe w trakcie wytwarzania - under construction? in progress?
tsering6
Poland
English translation:in the process of manufacture
Explanation:
na przykład tak (bo to produkty materialne)
Selected response from:

Magdalena Szymańska
Poland
Grading comment
dziekuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1under construction
Karol Kawczyński
4in the process of manufacture
Magdalena Szymańska


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
in the process of manufacture


Explanation:
na przykład tak (bo to produkty materialne)

Magdalena Szymańska
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4
Grading comment
dziekuję

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
under construction


Explanation:
Jako że mowa o rzeczowych aktywach trwałych, najprawdopodobniej chodzi o to, work-in-progress jest używane w odniesieniu do produktów

http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=pl&ihmlang=...

INTERNATIONAL ACCOUNTING STANDARD 16
Property, plant and equipment

21 Some operations occur in connection with the construction or development of an item of property, plant and equipment, but are not necessary to bring the item to the location and condition necessary for it to be capable of operating in the manner intended by management. These incidental operations may occur before or during the construction or development activities.

MIĘDZYNARODOWY STANDARD RACHUNKOWOŚCI 16
Rzeczowe aktywa trwałe

21 Jednostka może podejmować pewne działania, które są związane z wytworzeniem lub ulepszeniem pozycji rzeczowych aktywów trwałych, ale nie są konieczne do doprowadzenia tej pozycji do miejsca i warunków potrzebnych do rozpoczęcia jego funkcjonowania zgodnie z zamierzeniami kierownictwa. Te działania mogą zostać zainicjowane przed lub w trakcie wytwarzania lub ulepszania.

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2011-09-15 18:46:23 GMT)
--------------------------------------------------

Dla potwierdzenia:

http://inwestycje.pl/emitent/PAP/dane/20110430_002006_000017...

Rzeczowe aktywa trwałe

Rzeczowe aktywa trwałe początkowo ujmowane są według ceny nabycia lub kosztu wytworzenia. Cenę nabycia zwiększają wszystkie koszty związane bezpośrednio z zakupem i przystosowaniem składnika majątku do stanu zdatnego do użytkowania.

Po początkowym ujęciu rzeczowe aktywa trwałe, za wyjątkiem gruntów, wykazywane są według ceny nabycia lub kosztu wytworzenia pomniejszonych o umorzenie oraz odpisy aktualizujące z tytułu utraty wartości. Rzeczowe aktywa trwałe w trakcie wytwarzania nie podlegają amortyzacji do czasu zakończenia budowy lub montażu i przekazania środka trwałego do używania.

Karol Kawczyński
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 453
Notes to answerer
Asker: dziekuję


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Antonella Ewa: rzeczowe aktywa trwałe to zazwyczaj grunty,nieruchomoiści albo maszyny więc bezpiecznie można użyć ,,under construction
1 hr
  -> Dziękuję :)