KudoZ home » Polish to English » Architecture

ocena i waloryzacja przestrzeni

English translation: assessment and valorization of space


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:ocena i waloryzacja przestrzeni
English translation:assessment and valorization of space
Entered by: Polangmar

18:56 Nov 22, 2008
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Architecture / urban planning
Polish term or phrase: ocena i waloryzacja przestrzeni
Przedmiot na kierunku: Gospodarka Przestrzenna

Prośba o pomoc
Kasiunia
space assessment and valorization
Explanation:
Lub:
- space assessment and valorisation (BrE)

Proponuję dosłownie.

BLOK „ZARZĄDZANIE PRZESTRZENIĄ PLANISTYCZNĄ” 45h
OCENA I WALORYZACJA PRZESTRZENI
Podstawowe pojęcia
Klasyfikacja i typologia metod oceny przestrzeni
Zarys teorii estetyki
Metodyka oceny krajobrazu
Waloryzacja ekonomiczna środowiska
Metody ilościowe oceny przestrzeni
Przykład zastosowania waloryzacji w planowaniu przestrzeni
http://www.uwm.edu.pl/kpizp/20701.html

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2008-11-23 17:54:47 GMT)
--------------------------------------------------

Ewentualnie:
- assessment and valorization of space
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4space assessment and evaluationJulia Szajkowska
4space assessment and valorizationPolangmar
4 -1environmental assessment and recovoery
Marian Krzymiński


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
environmental assessment and recovoery


Explanation:
IMHO, gugluje

Marian Krzymiński
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: Tu chodzi o zarządzanie przestrzenią planistyczną ( http://www.uwm.edu.pl/kpizp/20701.html ), a nie ratowanie środowiska naturalnego.
5 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
space assessment and valorization


Explanation:
Lub:
- space assessment and valorisation (BrE)

Proponuję dosłownie.

BLOK „ZARZĄDZANIE PRZESTRZENIĄ PLANISTYCZNĄ” 45h
OCENA I WALORYZACJA PRZESTRZENI
Podstawowe pojęcia
Klasyfikacja i typologia metod oceny przestrzeni
Zarys teorii estetyki
Metodyka oceny krajobrazu
Waloryzacja ekonomiczna środowiska
Metody ilościowe oceny przestrzeni
Przykład zastosowania waloryzacji w planowaniu przestrzeni
http://www.uwm.edu.pl/kpizp/20701.html

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2008-11-23 17:54:47 GMT)
--------------------------------------------------

Ewentualnie:
- assessment and valorization of space

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 226
Grading comment
Dziękuję.

870 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
space assessment and evaluation


Explanation:
Określenie "space evaluation" lub "landscape evaluation" jest używane w anglojęzycznych publikacjach naukowych. Wyrażenie "space/landscape valorization" pojawia się wyłącznie w streszczeniach polskich artykułów i prac dyplomowych.


    Reference: http://www.macaulay.ac.uk/ccw/task-two/evaluate.html
Julia Szajkowska
Native speaker of: Native in PolishPolish