KudoZ home » Polish to English » Art, Arts & Crafts, Painting

poczta sztandarowa

English translation: colour party

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:poczta sztandarowa
English translation:colour party
Entered by: FishX

07:51 Nov 17, 2006
Polish to English translations [PRO]
Art/Literary - Art, Arts & Crafts, Painting
Polish term or phrase: poczta sztandarowa
uczestniczyli w uroczystości otwarcia budowy muzeum m.in. poczty sztandarowe organizacji i stowarzyszeń.

delegations?
FishX
Poland
colour party
Explanation:
PWN Oxford
Selected response from:

Adam Lankamer
Luxembourg
Grading comment
nie lubię wystawiać błędnych pytań, więc szybko zamnkę. colour guard wydaje mi się zbytnio wojskowe.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2color guard
Marek Daroszewski (MrMarDar)
4colour party
Adam Lankamer


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
poczet sztandarowy
colour party


Explanation:
PWN Oxford

Adam Lankamer
Luxembourg
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24
Grading comment
nie lubię wystawiać błędnych pytań, więc szybko zamnkę. colour guard wydaje mi się zbytnio wojskowe.

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
color guard


Explanation:
ja to znam pod tą nazwą

i to jest poczet sztandardowy (nie poczta...)

SJP:
poczet m IV, D. ~cztu, Ms. ~czcie; lm M. ~czty
1. książk. zespół osób
Poczet królów polskich.
Zostać przyjętym, wpisanym, zaliczonym w poczet studentów, w poczet członków organizacji, zespołu.
==> Poczet sztandarowy = honorowa asysta sztandaru

vide in Wikipedia
http://en.wikipedia.org/wiki/Color_guard

ca. 1 M Google hits

HTH


Marek Daroszewski (MrMarDar)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek: nia
9 mins
  -> dzięki

agree  IwonaASzymaniak: tak, tak :)
1 hr
  -> dzięki