KudoZ home » Polish to English » Art/Literary

przodownik pracy socjalistycznej

English translation: stakhanovite


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:przodownik pracy socjalistycznej
English translation:stakhanovite
Entered by: Pawel Czernecki

20:04 Jan 4, 2003
Polish to English translations [PRO]
Art/Literary
Polish term or phrase: przodownik pracy socjalistycznej
wiecie, taki co to wyrabial 1000% normy...
Joanna Carroll
United Kingdom
stakhanovite
Explanation:
zwłaszcza w kontekście Związku Radzieckiego
a inne określenia na stronach angielskich o "Człowieku z Marmuru" to
"labour leader"
http://www.wajda.pl/en/filmy/film20.html
"worker-hero"
http://movies.yahoo.com/shop?d=hv&id=1800139830&cf=info&intl...
Selected response from:

Pawel Czernecki
Grading comment
postanowilam uzyc the Socialist Labour Hero, ale 2 punkty za ciekawy link do Wajdy.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5stakhanovite
Pawel Czernecki
3StakhanovitePiotr Kurek


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Stakhanovite


Explanation:
propozycja
pwk

Piotr Kurek
PRO pts in pair: 1240

13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
stakhanovite


Explanation:
zwłaszcza w kontekście Związku Radzieckiego
a inne określenia na stronach angielskich o "Człowieku z Marmuru" to
"labour leader"
http://www.wajda.pl/en/filmy/film20.html
"worker-hero"
http://movies.yahoo.com/shop?d=hv&id=1800139830&cf=info&intl...


    Reference: http://www.bartleby.com/61/78/S0697800.html
    Reference: http://www.m-w.com/cgi-bin/dictionary?book=Dictionary&va=Sta...
Pawel Czernecki
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 715
Grading comment
postanowilam uzyc the Socialist Labour Hero, ale 2 punkty za ciekawy link do Wajdy.