KudoZ home » Polish to English » Art/Literary

skorobowal tych o tej rewolucji w zarzadzaniu kinematografia

English translation: skoro mowa tu

20:15 Jan 27, 2004
Polish to English translations [PRO]
Art/Literary
Polish term or phrase: skorobowal tych o tej rewolucji w zarzadzaniu kinematografia
Wiec wszystkie te obostrzenia polityczne oczywiscie istnialy, Wajda zdawal sobie z nich sprawe, ale moze wyszly one filmowi na dobre.
I skorobowal tych o tej rewolucji w zarzadzaniu kinematografia,
to wlasnie ten film juz byl
wyprodukowany przez zespol.


Pracuje z audio - nie mam pojecia co on ma tu na mysli.
Ivona
United States
English translation:skoro mowa tu
Explanation:
PJ
Selected response from:

pidzej
Poland
Grading comment
Pidzej, musze ci przyznac punkty za domyslnosc. Na 100% nie jestem jeszcze pewna, ale ma to sens...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4skoro mowa tu
pidzej
4speaking of people engaged in the revolution in filmmaking
bartek
1nizej
Macieks


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
nizej


Explanation:
a moze tam jest "tych OD tej rewolucji" ?

"skorobowal" - to musi byc cos innego...

Moze masz to jako wave albo mp3?

Macieks
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 88

40 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
skoro mowa tu


Explanation:
PJ

pidzej
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1733
Grading comment
Pidzej, musze ci przyznac punkty za domyslnosc. Na 100% nie jestem jeszcze pewna, ale ma to sens...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Macieks: Niezle! albo nawet "skoro mowa o tych od tej rewolucji"
6 mins

agree  Adam Zakrzewski: skoro mowa o tych od tej rewolucji
12 mins

agree  lim0nka: gratuluję domyślności :)
2 hrs

agree  Agnieszka Hayward: brawo. brawo! a ja myślałam, że jestem domyślna
3 hrs

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
speaking of people engaged in the revolution in filmmaking


Explanation:

moviemaking administration / control

Nie management, nie widze tego w tym kontekscie. Film Polski był wtedy administrowany, nie zarządzany

cinematography - nie może tutaj być. Cinematography jest to termin dotyczący techniki filmowej, a nie produkcji filmów.

Definition: [n] the act of making a film
Synonyms: filming, motion-picture photography
See Also: animation, photography, picture taking, take

http://www.hyperdictionary.com/dictionary/cinematography

Ivona - wybralas kilka dni temu taka odpowiedz. W Twoim pytaniu chodzilo o przemysl filmowy, a wiec "filmmaking".



--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs 27 mins (2004-01-28 16:43:15 GMT)
--------------------------------------------------

cinematography
The art or technique of movie photography, including both the shooting and development of the film.
http://education.yahoo.com/reference/dictionary/entries/86/c...

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 19049

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  lim0nka: KINEMATOGRAFIA [gr.], pierwotnie rejestracja ruchu metodą fot.; obecnie całokształt problemów związanych z wytwarzaniem filmów techniką i sztuką film., organizacją produkcji, rozpowszechnianiem filmów; twórczość filmowa. [encyklopedia PWN]
2 mins
  -> Zgadza się, ale to jest POLSKA definicja, do poslkich warunków. Anglosasi rozumieją ten wyraz zupełnie inaczej> poszukaj po sieciowych słownikach. Wszędzie jest definicja podana przez mnie