motoryzacja

English translation: motoring

Polish term or phrase:motoryzacja
English translation:motoring
Entered by: M.A.B.

11:50 Nov 27, 2006
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
Polish term or phrase: motoryzacja
W kontekście typu "Interesuję się motoryzacją". Niby proste, niby jest na ProZ (http://www.proz.com/kudoz/526855), ale czy na pewno mówi się po angielsku (brytyjsku w szczególności) "motorization"? Mój Longman nie proponuje takiego słówka. Również z tego linka http://www.answers.com/main/ntquery?s=motorization&x=0&y=0 nie wynika, aby to było właśnie tak. Czy to nie przypadkiem false friend??
M.A.B.
Netherlands
motoring
Explanation:
imho

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2006-11-27 11:53:23 GMT)
--------------------------------------------------

http://tinyurl.com/yezj8c

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2006-11-27 12:00:53 GMT)
--------------------------------------------------

chcialbym zwrocic uwage, ze motoryzacja to nie tylko samochody i przemysl samochodowy... http://tinyurl.com/yl88yy

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2006-11-27 12:06:41 GMT)
--------------------------------------------------

Anyone interested in motoring can come to australianmotorshow.com and feel the buzz of new models, exciting new developments and the latest motoring news, ...

Bryan McIlwraith has been interested in motoring in general and classic cars in particular most of his life.

Veteran Car Club: for anyone interested in motoring and cars before 1918.

etc.etc.
Selected response from:

SlawekW
Grading comment
Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +7motoring
SlawekW
4 +4cars/automotive industry
Adam Lankamer
4motoring
Agnieszka Gordon Ph.D.


Discussion entries: 2





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
cars/automotive industry


Explanation:
potocznie lub bardziej elegancko ;-)

Adam Lankamer
Luxembourg
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 56

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  petrolhead: THE automotive industry
4 mins

agree  IwonaASzymaniak
15 mins

agree  Rafal Korycinski
4 hrs

agree  Dariusz Saczuk
2290 days

1 min   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +7
motoring


Explanation:
imho

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2006-11-27 11:53:23 GMT)
--------------------------------------------------

http://tinyurl.com/yezj8c

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2006-11-27 12:00:53 GMT)
--------------------------------------------------

chcialbym zwrocic uwage, ze motoryzacja to nie tylko samochody i przemysl samochodowy... http://tinyurl.com/yl88yy

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2006-11-27 12:06:41 GMT)
--------------------------------------------------

Anyone interested in motoring can come to australianmotorshow.com and feel the buzz of new models, exciting new developments and the latest motoring news, ...

Bryan McIlwraith has been interested in motoring in general and classic cars in particular most of his life.

Veteran Car Club: for anyone interested in motoring and cars before 1918.

etc.etc.

SlawekW
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 43
Grading comment
Dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  petrolhead: "motoring" sugeruje czynne zainteresowanie
14 mins
  -> dzieki! wydaje mi sie, ze niekoniecznie chodzi o czynne uprawianie sportow motorowych, vide dopiski do mojej odpowiedzi...

agree  IwonaASzymaniak: ale industry to nie tylko przemysł po angielsku, ale cala branża też :0 Aha, rozumiem. Ja chyba też, bo mam motorek w ostatnich dniach i zasuwam jak quad... :D
16 mins
  -> dzieki! mialem na mysli fakt, ze motocykle, skutery, quady etc. to tez motoryzacja

agree  pidzej: jak interesuje go motoryzacja, to również drogi, bezpieczeństwo, przepisy, a nie sam przemysł
34 mins
  -> dzieki:)

agree  Marek Daroszewski (MrMarDar)
44 mins
  -> dzięki:)

agree  Caryl Swift: Exactly!Everything connected with motorised transport.For example,every Sunday paper in the UK has a motoring section. http://tinyurl.com/y44c9a :-)
50 mins
  -> thanks!

agree  maciejm
3 hrs

agree  Dariusz Saczuk
2290 days

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
motoring


Explanation:
zdecydowanie motoring
motoring w BE to wszystko zwiazane z samochodami
np szkola nauki jazdy to tez bedzie motoring schools



--------------------------------------------------
Note added at 56 mins (2006-11-27 12:47:02 GMT)
--------------------------------------------------

Sorry oczywisci dalam agree do odpowiedzi Slawka (dopisujac motoring); to ponizej to tylko dodatek do mojego 'agree' ;Sorki musialam kliknac nie w to okno; Przepraszam


    Reference: http://www.direct.gov.uk/Motoring/fs/en
Agnieszka Gordon Ph.D.
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  pidzej: rzeczywiscie propozycja choć trafna to nieco zużyta//mozesz użyć funkcji Edit/Delete i zmienić peer grading; możesz też ukryć swoją odpowiedź bo nie zwykliśmy powtarzać cudzych propozycji jako własnych
8 mins
  -> dziekuje za podpowiedz :) dopiero startuje z kudoz:) nie mialam na mysli powtarzania to bylo jako agreement ale omylkowo poszlo jako answer, sorry

neutral  SlawekW: Aga? dajesz agree do odpowiedzi Adama, wpisujac moja, a potem jeszcze sama dajesz taka odpowiedz? Nie rozumiem...
8 mins
  -> wyjasnilam wyzej to bylo omylkowo, jeszcze raz sorki