KudoZ home » Polish to English » Bus/Financial

Rejestry

English translation: (account) ledger


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:Rejestry Kasowe i Bankowe
English translation:(account) ledger
Entered by: big_fish

00:29 Nov 11, 2001
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial
Polish term or phrase: Rejestry
It is from marketing materials of an ERP system.
I can provide more detailed context if needed.
These are the parts of the accounting and financial module:

Podział systemu XYZ na kilka podstawowych grup oraz umieszczenie ich w podstawowym menu czyni system przejrzystym oraz intuicyjnym. Grupy te to: Księga Główna, Rejestry, Rozrachunki, Baza Kontrahentów, Baza Słowników, Importy oraz Raporty.

Rejestry to:
Rejestry Zakupu i Sprzedaży
Rejestry rachunków uproszczonych / faktur importowych oraz rejestry SAD
Rejestry Kasowe i Bankowe
big_fish
(account) ledger
Explanation:
Rejestr (księgowy)
Urządzenie w rejestrowanej formie księgowości. Ma postać wielokolumnowej tabeli. Rejestr jest przeznaczony do bieżącej działalności zjawisk gospodarczych na podst dokumentów źródł. [...] Rejestry proste służą do ewidencji jednorodnych operacji (rejestr kasowy, rejestr bankowy}. Rejestry złożone ujmują transakcje składające się z wielu operacji.
Słownik ekonomiczny Wyd IV, Znicz Szczecin (niektóre hasła, np. powyższe, mają odpowiedniki angielskie)
Pozdrawiam
MK
Selected response from:

makary
Grading comment
It confirms my conclusion that the simplest way with ledger and books of prime entry is it. Thans a lot!
Kris
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2registers
Robert Pranagal
4(account) ledgermakary


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
registers


Explanation:
REGISTER = official list
REJESTR
(Słownik bankowości i finansów)
=
1. an official or formal list recording names, events, or transactions
2. the book in which such a list is written
(Collins English Dictionary)



    Collins English Dictionary
Robert Pranagal
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 493

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  sobaga
1 hr

agree  Ivona
9 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(account) ledger


Explanation:
Rejestr (księgowy)
Urządzenie w rejestrowanej formie księgowości. Ma postać wielokolumnowej tabeli. Rejestr jest przeznaczony do bieżącej działalności zjawisk gospodarczych na podst dokumentów źródł. [...] Rejestry proste służą do ewidencji jednorodnych operacji (rejestr kasowy, rejestr bankowy}. Rejestry złożone ujmują transakcje składające się z wielu operacji.
Słownik ekonomiczny Wyd IV, Znicz Szczecin (niektóre hasła, np. powyższe, mają odpowiedniki angielskie)
Pozdrawiam
MK

makary
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 160
Grading comment
It confirms my conclusion that the simplest way with ledger and books of prime entry is it. Thans a lot!
Kris