KudoZ home » Polish to English » Bus/Financial

centralnie zorganizowane zakupy

English translation: a centrally organized system for the purchase books and journals


02:08 Jan 24, 2002
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial
Polish term or phrase: centralnie zorganizowane zakupy
CENTALNIE ZORGANIZOWANE ZAKUPY książek i czasopism na Uniwersytecie..

nie bardzo wiem co oznacza 'centralnie'
domin
Poland
English translation:a centrally organized system for the purchase books and journals
Explanation:
centralne oznacza, ze jest odgorne. Np. na wielu uczelniach Kanady i USA, zakup podrecznikow do ksiegarni uniwersyteckiej jest zrobiony przez jakies wyzsze szceble administracji - co znaczy, ze studenci moga kupic podreczniki w "swojej" ksiegarni bez latania po calym miescie np. Lub tez, ze moga je wrecz kupic w czasie zajec (np. na pierwszym wykladzie) - bo byly wlasnie zorganizowane w centralny sposob.
Selected response from:

Lota
United States
Grading comment
:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Centralized purchasing systemWitold
5 +1a centrally organized system for the purchase books and journals
Lota


Discussion entries: 1





  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
a centrally organized system for the purchase books and journals


Explanation:
centralne oznacza, ze jest odgorne. Np. na wielu uczelniach Kanady i USA, zakup podrecznikow do ksiegarni uniwersyteckiej jest zrobiony przez jakies wyzsze szceble administracji - co znaczy, ze studenci moga kupic podreczniki w "swojej" ksiegarni bez latania po calym miescie np. Lub tez, ze moga je wrecz kupic w czasie zajec (np. na pierwszym wykladzie) - bo byly wlasnie zorganizowane w centralny sposob.

Lota
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 839
Grading comment
:)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivona: yes, this will work just fine
1 hr

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Centralized purchasing system


Explanation:
I do not like this "centrally organized" term. Seems "centralized" is the right word.

Witold
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 367

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  makary: albo po prostu centralized purchasing of ...
15 mins

agree  darotob: Moze dalabys nam do przetlumaczenia caly tekst nad ktorym pracujesz? Bedzie latwiej zrozumiec kontekst :-)
13 hrs