KudoZ home » Polish to English » Bus/Financial

przelicznik

English translation: conversion rate (?)


09:42 Feb 27, 2002
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial
Polish term or phrase: przelicznik
przelicznik kupna, sprzedazy
EWKA
English translation:conversion rate (?)
Explanation:
Robert ma oczywiscie racje dla wiekszosci przypadkow, ale sa sytuacje, gdy widac wyraznie, ze przelicznik jest pojeciem szerszym niz kurs wymiany. Tak jest np. przy przeliczaniu walut narodowych na euro czy tez innych przeliczeniach mozliwych przy transakcjach kupna-sprzedazy (mieszkania, zboze - ponizej):

... euro w oparciu o sta?y przelicznik (nie kurs) ustanowiony przez Uni? ...
www.bzwbk.pl/u235/navi/193099


Wpłaty, stan, odsetki, wypłaty, przelewy będą prowadzone w dm2 (powierzchnia mieszkalna wyrażona w decymetrach kwadratowych; 1m2 =100 dm2), której złotowy przelicznik będzie obejmował średni krajowy koszt wytworzenia owej powierzchni, obejmujący także koszt infrastruktury i pozyskania terenu, obowiązujący w danym kwartale.
www.kki.net.pl/~mirnal/strokm.html


I bedzie musial za to zaplacic. Jezeli sie myle, to niech ktos sprostuje, ale z tego co wiem, wlasnie tak bedzie. Jezli ten przelicznik cena za kwintal zyta za 1 ha bedzie obowiazywal, to trzeba policzyc powierzchnie kilku kilometrow takiej np. Pilawy i znasz juz mniej wiecej koszt.
http://www.fishing.pl/forum/message/4012/23/1/




Selected response from:

Jacek Krankowski
Grading comment
Dziękuję, potwierdził Pan moje "podejrzenia".
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2conversion rate (?)Jacek Krankowski
5 +1exchange rate
Robert Pranagal


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
exchange rate


Explanation:
walut: currency exchange rate


Robert Pranagal
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 493

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Natalie
41 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
conversion rate (?)


Explanation:
Robert ma oczywiscie racje dla wiekszosci przypadkow, ale sa sytuacje, gdy widac wyraznie, ze przelicznik jest pojeciem szerszym niz kurs wymiany. Tak jest np. przy przeliczaniu walut narodowych na euro czy tez innych przeliczeniach mozliwych przy transakcjach kupna-sprzedazy (mieszkania, zboze - ponizej):

... euro w oparciu o sta?y przelicznik (nie kurs) ustanowiony przez Uni? ...
www.bzwbk.pl/u235/navi/193099


Wpłaty, stan, odsetki, wypłaty, przelewy będą prowadzone w dm2 (powierzchnia mieszkalna wyrażona w decymetrach kwadratowych; 1m2 =100 dm2), której złotowy przelicznik będzie obejmował średni krajowy koszt wytworzenia owej powierzchni, obejmujący także koszt infrastruktury i pozyskania terenu, obowiązujący w danym kwartale.
www.kki.net.pl/~mirnal/strokm.html


I bedzie musial za to zaplacic. Jezeli sie myle, to niech ktos sprostuje, ale z tego co wiem, wlasnie tak bedzie. Jezli ten przelicznik cena za kwintal zyta za 1 ha bedzie obowiazywal, to trzeba policzyc powierzchnie kilku kilometrow takiej np. Pilawy i znasz juz mniej wiecej koszt.
http://www.fishing.pl/forum/message/4012/23/1/






Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 1633
Grading comment
Dziękuję, potwierdził Pan moje "podejrzenia".

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  anglista: cf units conversion, conversion tools - dotyczą przeliczania właśnie); nawiasem mówiąc, chyba wszytkich nas ucieszyłoby podanie całego zdania
18 mins

agree  Magda Dziadosz
34 mins