pompa przeładunkowa

English translation: transfer pump

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:pompa przeładunkowa
English translation:transfer pump
Entered by: titusfox

22:31 Nov 13, 2008
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng
Polish term or phrase: pompa przeładunkowa
Proszę o przetłumaczenie zwrotu: pompa przeładunkowa (np. etanolu).
titusfox
Poland
transfer pump
Explanation:
albo reloading pump. Nie mogę pozbyć się wrażenia że nazwa polska odnosi się bardziej do opisu funkcji urządzenia niż do jego budowy, jakie to podziały pomp zaobserwowałam na stronach anglojęzycznych. Może można by do sprawy podejść z tego punktu? Jęśli wiemy jak działa taka pompa można po prostu przetłumaczyć zwrot podając rodzaj pompy, albo metodą pośrednią : (ethanol) transfer pomp (typ urządzenia)
Selected response from:

rikariannon
Grading comment
Mnie też wydaje się, że lepsza jest wersja "transfer pump" (choćby w tym wypadku), choć sam na to nie wpadłem:-D
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2transfer pump
rikariannon
4rehandling pump
Polangmar


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rehandling pump


Explanation:
http://tinyurl.com/5fngwo

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 322
Notes to answerer
Asker: Dzięki za sugestię. Słówko na pewno się przyda


11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
transfer pump


Explanation:
albo reloading pump. Nie mogę pozbyć się wrażenia że nazwa polska odnosi się bardziej do opisu funkcji urządzenia niż do jego budowy, jakie to podziały pomp zaobserwowałam na stronach anglojęzycznych. Może można by do sprawy podejść z tego punktu? Jęśli wiemy jak działa taka pompa można po prostu przetłumaczyć zwrot podając rodzaj pompy, albo metodą pośrednią : (ethanol) transfer pomp (typ urządzenia)


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Pump
rikariannon
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mnie też wydaje się, że lepsza jest wersja "transfer pump" (choćby w tym wypadku), choć sam na to nie wpadłem:-D

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marian Krzymiński
41 mins

agree  Merix: chyba częściej reloading pump
851 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search