KudoZ home » Polish to English » Chemistry; Chem Sci/Eng

oporność właściwa

English translation: specific resistance


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:oporność właściwa
English translation:specific resistance
Entered by: Marian Krzymiński

23:04 Nov 21, 2008
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng
Polish term or phrase: oporność właściwa
Ponownie zadaję pytanie. Pytanie o odporność wycofałem ze względu na błąd w tekście źródłowym. W zdaniu: "Wytworzony w wyniku reakcji stabilny izotop fosforu stanowi domieszkę w sieci krystalicznej krzemu modyfikując monokryształ na półprzewodnik typu „n” o określonej *oporności właściwej* zależnej od dawki neutronów termicznych."
Piotr Andrzejczak
specific resistance
Explanation:
;o)
Selected response from:

Marian Krzymiński
Poland
Grading comment
Dziękuję uprzejmie!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3specific resistance
Marian Krzymiński
3inherent resistancevaldi005


Discussion entries: 8





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
specific resistance


Explanation:
;o)

Marian Krzymiński
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 70
Grading comment
Dziękuję uprzejmie!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pawel Baka: albo resistivity
21 mins
  -> jasne!dzięki ;o)

agree  Polangmar
26 mins
  -> dzięki

agree  M.A.B.
9 hrs
  -> również dziękuję

21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
inherent resistance


Explanation:
pytanie tylko czy "właściwa" odnosi się do cechy charakterystycznej, przynależnej czy ujawnającej się w określonych warunkach

valdi005
United Kingdom
Native speaker of: Polish
Notes to answerer
Asker: Niestety tę kwestię muszę pozostawić wam, specjalistom, do rozstrzygnięcia, ponieważ biorąc pod uwagę mój background sam nie jestem w stanie jej rozstrzygnąć.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Marian Krzymiński: podobnie jak: specific gravity-ciężar właściwy
5 mins

neutral  Polangmar: "Właściwa" odnosi się do cechy charakterystycznej, przynależnej i ujawnającej się w określonych warunkach - po przyłożeniu napięcia. A pytanie jest o oporność właściwą, nie wewnętrzną.
13 mins