wysoko kryjący lakier

English translation: high opacity lacquer

Polish term or phrase:wysoko kryjący lakier
English translation:high opacity lacquer
Entered by: korbenPL

14:59 Apr 11, 2018
Polish to English translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng / zwrot
Polish term or phrase: wysoko kryjący lakier
do obróbki ręcznej i mechanicznej, na głęboko frezowany mdf i drewno, wysoko kryjący, pod lakiery połyskowe i matowe (fronty meblowe, meble łazienkowe i kuchenne)

Ze ściągi dla lakiernika, instrukcje pojadą do UK.

Nigdzie nie widzę high-covering tylko raczej full-covering lacquer.
korbenPL
Poland
high opacity lacquer
Explanation:
Instrukcje dla lakiernika, więc tekst techniczny. Można używać zwięzłych, technicznych określeń stosowanych w handlu i przemyśle.

Trzy przykłady z UK:
http://www.albanypaint.co.uk/products/interior/supercover
https://www.decoratingwarehouse.co.uk/johnstones-ultra-high-...
https://www.wickes.co.uk/Dulux-Trade-Vinyl-Matt-Emulsion-Pai...

Dwa przykłady z AU:
https://www.autobarn.com.au/motospray-acrylic-paint-hi-opaci...
https://www.inspirationspaint.com.au/products/details/dulux-...

Kilka przykładów EN-PL:
https://www.linguee.pl/angielski-polski/tłumaczenie/high opa...

--------------------------------------------------
Note added at   18 godz. (2018-04-12 09:08:17 GMT)
--------------------------------------------------

Jeszcze dwa polskie przykłady:
Łatwo daje się rozprowadzać po malowanej powierzchni, nie chlapie przy malowaniu i tworzy śnieżnobiałe, dobrze kryjące, matowe powłoki, których mikroporowata struktura umożliwia ścianom oddychanie.
https://www.obi.pl/farby-do-wnetrz-biale/dulux-emulsja-extra...

WOODEX AQUA SOLID (wodna farba kryjąca do drewna)
http://www.tkfarby.pl/farby-i-lakiery-do-drewna.html
Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
Ukłony!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5high opacity lacquer
Andrzej Mierzejewski
4high opacifying
Robert Hallmann
3with strong hiding power
Grzegorz Mysiński


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
high opacifying


Explanation:
https://www.ore-paint.com/building/interior/velvet/lackore - "High opacifying power"

opaque lacquer - lakier kryjący

Robert Hallmann
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Mierzejewski: Firma Oré paint ma siedzibę we Francji, więc - niestety - sugerowałbym nie brać wzoru z takiej angielszczyzny.
17 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
with strong hiding power


Explanation:
Też tak można to ująć.

Example sentence(s):
  • EM6600 offers superior hiding power on poplar, maple and birch, as well as on MDF and other engineered substrates when coupled with HSF5000 ...

    https://www.corrosionpedia.com/definition/631/hiding-power-hp
    Reference: http://www.seymourpaint.com/wp-content/uploads/2014/02/hitec...
Grzegorz Mysiński
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 24

17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
high opacity lacquer


Explanation:
Instrukcje dla lakiernika, więc tekst techniczny. Można używać zwięzłych, technicznych określeń stosowanych w handlu i przemyśle.

Trzy przykłady z UK:
http://www.albanypaint.co.uk/products/interior/supercover
https://www.decoratingwarehouse.co.uk/johnstones-ultra-high-...
https://www.wickes.co.uk/Dulux-Trade-Vinyl-Matt-Emulsion-Pai...

Dwa przykłady z AU:
https://www.autobarn.com.au/motospray-acrylic-paint-hi-opaci...
https://www.inspirationspaint.com.au/products/details/dulux-...

Kilka przykładów EN-PL:
https://www.linguee.pl/angielski-polski/tłumaczenie/high opa...

--------------------------------------------------
Note added at   18 godz. (2018-04-12 09:08:17 GMT)
--------------------------------------------------

Jeszcze dwa polskie przykłady:
Łatwo daje się rozprowadzać po malowanej powierzchni, nie chlapie przy malowaniu i tworzy śnieżnobiałe, dobrze kryjące, matowe powłoki, których mikroporowata struktura umożliwia ścianom oddychanie.
https://www.obi.pl/farby-do-wnetrz-biale/dulux-emulsja-extra...

WOODEX AQUA SOLID (wodna farba kryjąca do drewna)
http://www.tkfarby.pl/farby-i-lakiery-do-drewna.html


Andrzej Mierzejewski
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 27
Grading comment
Ukłony!