KudoZ home » Polish to English » Computers (general)

programowanie współbieżne

English translation: concurrent programming


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:programowanie współbieżne
English translation:concurrent programming
Entered by: adamgajlewicz

16:54 Dec 21, 2010
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers (general) / Transcript - Course Title
Polish term or phrase: programowanie współbieżne
One of the course titles taught at an institute of technology
adamgajlewicz
concurrent programming
Explanation:
Przetwarzanie współbieżne (ang. concurrent computing) to przetwarzanie oparte na współistnieniu wielu wątków lub procesów operujących na współdzielonych danych. Wątki uruchomione na tym samym procesorze są przełączane w krótkich przedziałach czasu, co sprawia wrażenie, że wykonują się równolegle.
Selected response from:

M.A.B.
Netherlands
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3concurrent programming
M.A.B.
4 -1parallel programming
Michal Glowacki


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
parallel programming


Explanation:
za wnt i google

Michal Glowacki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  M.A.B.: Pospieszyłeś się. http://pl.wikipedia.org/wiki/Programowanie_współbieżne | WNT nie zawsze nadąża z nowinkami w informatyce; no cóż, nie mogą wiedzieć wszystkiego. Polecam IDG http://www.idg.pl/slownik/termin_info.asp?id=37480
18 mins
  -> słusznie, zrobie sobie notatkę w wnt. Dzięki// szczególnie, że moje wydanie jest z 2007 roku zdaje się. Dzięki za linka :)

33 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
concurrent programming


Explanation:
Przetwarzanie współbieżne (ang. concurrent computing) to przetwarzanie oparte na współistnieniu wielu wątków lub procesów operujących na współdzielonych danych. Wątki uruchomione na tym samym procesorze są przełączane w krótkich przedziałach czasu, co sprawia wrażenie, że wykonują się równolegle.

Example sentence(s):
  • Concurrent computing is a form of computing in which programs are designed as collections of interacting computational processes that may be executed in parallel.[1] Concurrent programs can be executed sequentially on a single processor by interleaving th

    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Concurrent_computing
    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/Programowanie_wsp%C3%B3%C5%82bi...
M.A.B.
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  PanPeter
5 mins
  -> Dzięki.

agree  Katarzyna Bieniaszewska
1 hr
  -> Dzięki.

agree  Maciek Pastuszka
3 hrs
  -> Dzięki