KudoZ home » Polish to English » Construction / Civil Engineering

wartości tłowe

English translation: background values


07:50 Feb 25, 2012
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
Polish term or phrase: wartości tłowe
Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju: Roczne Sprawozdanie Środowiskowo-Społeczne (rozbudowa metra):
Cykliczne badania i obserwacje monitoringowe zostały poprzedzone rejestracją stanu początkowego (przed rozpoczęciem budowy) – celem ustalenia wartości (poziomów) tłowych. W zakresie tym wykonano: Powtórną inwentaryzację i ocenę stanu technicznego budynków (ocena pierwsza była wykonana na etapie projektu koncepcyjnego (przed przetargiem)...
barbara H-P
English translation:background values
Explanation:
Wydaje mi się, że może to być kalka z angielskiego. Ale pewność, jak widać, raczej niska :/

HTH,

Rafał
Selected response from:

Rafal Piotrowski
Poland
Grading comment
Thank you very much
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Background level - poziom tła , wartość tłaAdam Baranowski
2 +1background values
Rafal Piotrowski


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
background values


Explanation:
Wydaje mi się, że może to być kalka z angielskiego. Ale pewność, jak widać, raczej niska :/

HTH,

Rafał

Rafal Piotrowski
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 231
Grading comment
Thank you very much
Notes to answerer
Asker: Thx, to bardzo możliwe że to kalka; a niżej w tekście się potwierdziło, że to chodzi o backgroud values :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek: Nic innego nie może być, jeśli po niemiecku to Background-Werte :) :) Jak słowo
26 mins
  -> Thx :)

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Background level - poziom tła , wartość tła


Explanation:
"Background Levels: Poziom tła: Mogą występować dwa rodzaje tła środowiska dla substancji chemicznych: (a) tło naturalnie: Stężenie substancji obecnych w środowisku powstałe bez udziału działań ludzkich, (b) tło antropogeniczne: Stężenie substancji obecnych w środowisku w wyniku różnorodnych działań ludzkich (np.: różne gałęzie przemysłu)."

Zintegrowany System Informacji na temat Ryzyka IRIS (Integrated Risk Information System)

http://manhaz.cyf.gov.pl/manhaz/final/iris/gloss8.htm#b


"... Wartość tła jest to stężenie substancji zanieczyszczającej o szerszym zasięgu niż przekroczenia. Regionalna wartość tła jest to wartość szacunkowa, która powinna wystąpić przy braku źródeł w odległości w granicach 30 km. Dla lokalizacji w miastach jest to poziom tła, gdy w pobliżu nie znajduje się miasto..."

"... The background level is the concentration of pollutants on a larger scale than the exceedance area. The regional background level is the level that is estimated to occur in the absence of sources within a distance of the order of 30 km. For locations in a city, this would be the background level in the absence of the city ..."

Decyzja Komisji Commission Decision
z dnia 20 lutego 2004 r. of 20 February 2004
ustanawiająca zasady składania informacji na temat planów i programów wymaganych na mocy dyrektywy Rady 96/62/WE w związku z wartościami dopuszczalnymi dla niektórych substancji zanieczyszczających otaczające powietrze

http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=pl&ihmlang=...



Adam Baranowski