KudoZ home » Polish to English » Cooking / Culinary

małmazki

English translation: małmazki (Malvasia delicacies)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:małmazki
English translation:małmazki (Malvasia delicacies)
Entered by: Polangmar

22:08 Dec 9, 2010
Polish to English translations [PRO]
Cooking / Culinary
Polish term or phrase: małmazki
Jeden z artykułów, które można było dostać w białostockich cukierniach prowadzonych przez przybyszów z półwyspu Bałkańskiego (w tzw. buznach) w okresie dwudziestolecia międzywojennego. To pewnie jakiś rodzaj słodyczy; mam to w zdaniu wymienione obok sezamków i czekoladowych kiełbasek.
Z góry dziękuję!
Piotr Czyżewski
Poland
małmazki
Explanation:
Nazwę zostawiłbym w oryginale, jak pierogi (http://en.wikipedia.org/wiki/Pierogi ).

Mogły to być ciastka z dodatkiem małmazji - można więc dodać w nawiasie "Malvasia cakes".

Malvasia [malvaˈziːa] (also known as Malvazia) is a group of wine grape varieties grown historically in the Mediterranean region, Balearic islands, Canary Islands and the island of Madeira, but now grown in many of the winemaking regions of the world. In the past, the names Malvasia, Malvazia, and Malmsey have been used interchangeably for Malvasia-based wines...
http://en.wikipedia.org/wiki/Malvasia

Malvasia cake
http://tinyurl.com/37a4559
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Poszedłem za radą i zostawiłem polski termin dodając w nawiasie Malvasia delicacies, bo w sumie nie wiadomo, czy to ciasteczka czy coś innego. Związek małmazek z małmazją/Malvasia - chociażby w znaczeniu przysmaku - wydał mi się dość przekonujący. Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 -1baklava
Michal Berski
4 -1małmazkiPolangmar


Discussion entries: 30





  

Answers


42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
małmazki


Explanation:
Nazwę zostawiłbym w oryginale, jak pierogi (http://en.wikipedia.org/wiki/Pierogi ).

Mogły to być ciastka z dodatkiem małmazji - można więc dodać w nawiasie "Malvasia cakes".

Malvasia [malvaˈziːa] (also known as Malvazia) is a group of wine grape varieties grown historically in the Mediterranean region, Balearic islands, Canary Islands and the island of Madeira, but now grown in many of the winemaking regions of the world. In the past, the names Malvasia, Malvazia, and Malmsey have been used interchangeably for Malvasia-based wines...
http://en.wikipedia.org/wiki/Malvasia

Malvasia cake
http://tinyurl.com/37a4559

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 39
Grading comment
Poszedłem za radą i zostawiłem polski termin dodając w nawiasie Malvasia delicacies, bo w sumie nie wiadomo, czy to ciasteczka czy coś innego. Związek małmazek z małmazją/Malvasia - chociażby w znaczeniu przysmaku - wydał mi się dość przekonujący. Dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dorota Madrzyk: właśnie wygląda to na ciasteczka z dodatkiem małmazji
41 mins
  -> Dziękuję.:)

disagree  Michal Berski: i kto cokolwiek z tego zrozumie?
42 mins
  -> A kto rozumie słowo "małmazki"? Nie rozumiem więc argumentu.

disagree  IwonaASzymaniak: pierwszy wyszukany link http://www.ifood.tv/network/beringer_vineyard_malvasia_cake: We could not find a recipe associated with beringer vineyard malvasia cake. Podawanie tłumaczenia póki nie wiadomo, czym są/były małmazki, jest przedwczesne. Z kontekstu?
11 hrs
  -> Z kontekstu wyraźnie wynika, czym są/były małmazki. A skoro w polskim tekście nie podano szczegółowego przepisu kulinarnego, nie jest on potrzebny także w tłumaczeniu.

23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
baklava


Explanation:
w końcu nic nie zaprzecza, że to nie jest to

Michal Berski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 19

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: Sprzeczność jest podstawowa: "baklava" to bakława, a nie małmazek/małmazka - http://en.wikipedia.org/wiki/Baklava , http://pl.wikipedia.org/wiki/Bakława
18 hrs