KudoZ home » Polish to English » Economics

Dodatek z tytułu podjęcia przez dziecko nauki w szkole poza miejscem zamieszkani

English translation: child education away from the place of residence supplement

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:Dodatek z tytułu podjęcia przez dziecko nauki w szkole poza miejscem zamieszkani
English translation:child education away from the place of residence supplement
Entered by: karolinakk

17:55 Feb 1, 2018
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Economics
Polish term or phrase: Dodatek z tytułu podjęcia przez dziecko nauki w szkole poza miejscem zamieszkani
To już ostatni rodzaj świadczenia, które wymienia autorka artykułu naukowego, dotyczącego świadczeń pro-rodzinnych w Polsce. Bardzo proszę o pomoc w przełożeniu tego terminu.
karolinakk
Poland
child education away from the place of residence supplement
Explanation:
child education away from the place of residence supplement (dodatek z tytułu podjęcia przez dziecko nauki poza miejscem zamieszkania): - paid for 10 months of the year.

http://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=1124&langId=en&int...
Selected response from:

mike23
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3child education away from the place of residence supplement
mike23
3supplement for child education outside the home district/supplement for commuter students
Frank Szmulowicz, Ph. D.
3child education away from home allowance
Dariusz Saczuk


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
child education away from home allowance


Explanation:
Away from home sounds a tad better to my ears than away from the place of residence.

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2018-02-01 18:12:58 GMT)
--------------------------------------------------

participating in post-compulsory education in order to generate savings and eligibility for Youth. Allowance that will support their education away from home. A number of these young ...
SOUTH EAST LOCAL GOVERNMENT ASSOCIATION INC
PDFhttps://www.aph.gov.au › DocumentStore
Changes to the criteria for Independent Youth Allowance will disadvantage rural, regional and remote students and their .... education away from home. To their credit, many ...
Submission: Inquiry into Rural and Regional access to Secondary and ...
PDFwww.aph.gov.au › rrat_ctte › sub555_pdf
Aug 17, 2009 · access the youth allowance to assist them with the additional costs of educating their ..... costs when they seek education away from home in metropolitan areas.

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2018-02-01 18:14:08 GMT)
--------------------------------------------------

Living Away From Home Allowance
https://www.hrblock.com.au › tax-tips › l...
A Living Away From Home Allowance is intended to compensate you for expenses incurred whilst you are working away on secondment or on a contract. These expenses include ...
Living-away-from-home declaration

Dariusz Saczuk
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 54
Notes to answerer
Asker: Thank you


41 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
supplement for child education outside the home district/supplement for commuter students


Explanation:
To dodatek dla rodziców lub opiekunów dziecka oraz osób uczących się na częściowe pokrycie wydatków związanych z nauką w szkole poza miejscem swojego zamieszkania w sytuacji dojeżdżania do niej lub zamieszkania w miejscowości, w której się ona znajduje.
https://empatia.mpips.gov.pl/-/dodatek-z-tytulu-podjecia-prz...

Dodatek z tytułu podjęcia przez dziecko nauki w szkole poza miejscem zamieszkania przysługuje w związku z zamieszkiwaniem w miejscowości, w której znajduje się siedziba szkoły ponadgimnazjalnej lub szkoły artystycznej, w której realizowany jest obowiązek szkolny i obowiązek nauki, a także szkoły podstawowej lub gimnazjum w przypadku dziecka lub osoby uczącej się, legitymującej się orzeczeniem o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności w wysokości 80 zł miesięcznie na dziecko.

Dodatek w wysokości przysługuje 40 zł miesięcznie na dziecko w związku z dojazdem z miejsca zamieszkania do miejscowości, w której znajduje się siedziba szkoły, w przypadku dojazdu do szkoły ponadgimnazjalnej, a także szkoły artystycznej, w której realizowany jest obowiązek szkolny i obowiązek nauki w zakresie odpowiadającym nauce w szkole ponadgimnazjalnej.

http://www.infor.pl/prawo/zasilki/zasilek-rodzinny/276619,Kt...

ccccc
Dodatek do zasiłku rodzinnego z tytułu podjęcia przez dziecko nauki w szkole poza miejscem zamieszkania przysługuje:

1) w związku z zamieszkiwaniem w miejscowości, w której znajduje się siedziba szkoły ponadgimnazjalnej lub szkoły artystycznej, w której realizowany jest obowiązek szkolny i obowiązek nauki, a także szkoły podstawowej lub gimnazjum w przypadku dziecka lub osoby uczącej się, legitymującej się orzeczeniem o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności - w wysokości 105 zł miesięcznie na dziecko albo
2) w związku z dojazdem z miejsca zamieszkania do miejscowości, w której znajduje się siedziba szkoły, w przypadku dojazdu do szkoły ponadgimnazjalnej, a także szkoły artystycznej, w której realizowany jest obowiązek szkolny i obowiązek nauki w zakresie odpowiadającym nauce w szkole ponadgimnazjalnej - w wysokości 63 zł miesięcznie na dziecko.https://rodzina.gov.pl/narodziny/swiadczenia-rodzinne/dodatk...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 92
Notes to answerer
Asker: Thank you


19 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
child education away from the place of residence supplement


Explanation:
child education away from the place of residence supplement (dodatek z tytułu podjęcia przez dziecko nauki poza miejscem zamieszkania): - paid for 10 months of the year.

http://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=1124&langId=en&int...

mike23
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 40
Notes to answerer
Asker: Thank you

Asker: Thank you