KudoZ home » Polish to English » Education / Pedagogy

known as

English translation: imie uzywane nieformalnie/potocznie


11:35 Mar 31, 2007
Polish to English translations [PRO]
Education / Pedagogy / application
Polish term or phrase: known as
Z formularza. Najpierw jest nazwisko, potem imie i pod imieniem "Known as". Formularz jest pusty, wiec nie mam wiecej wskazowek.

Znany jako? Ale to brzmi, jakby ktos mial pseudonim np. Pershing ;)
Maja Źróbecka, MITI
Poland
English translation:imie uzywane nieformalnie/potocznie
Explanation:
jesli jest to podanie o przyjecie do szkoly, to chodzi o to jak zwracaja sie do dziecka rodzice, znajomi itd. To taki brytyjski zwyczaj, zeby dziecko czulo sie w szkole 'jak u siebie w domu'...

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2007-03-31 11:46:46 GMT)
--------------------------------------------------

Przy adopcji zasada jest ta sama - chodzi o to, zeby podac imie, ktore dziecku jest najbardziej znane, na ktore najchetniej reaguje. W moim przypadku podalabym Asia, bo nienawidze, jak ktos mowi do mnie Joasia...

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2007-03-31 11:53:20 GMT)
--------------------------------------------------

W dalszym ciagu utrzymuje, ze chodzi o potocznie uzywane imie dziecka - niewazne kto o to pyta...
Selected response from:

Joanna Carroll
United Kingdom
Grading comment
Dzieki Asia.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1zwany/nazywany
SlawekW
3 +1imie uzywane nieformalnie/potocznie
Joanna Carroll


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
imie uzywane nieformalnie/potocznie


Explanation:
jesli jest to podanie o przyjecie do szkoly, to chodzi o to jak zwracaja sie do dziecka rodzice, znajomi itd. To taki brytyjski zwyczaj, zeby dziecko czulo sie w szkole 'jak u siebie w domu'...

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2007-03-31 11:46:46 GMT)
--------------------------------------------------

Przy adopcji zasada jest ta sama - chodzi o to, zeby podac imie, ktore dziecku jest najbardziej znane, na ktore najchetniej reaguje. W moim przypadku podalabym Asia, bo nienawidze, jak ktos mowi do mnie Joasia...

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2007-03-31 11:53:20 GMT)
--------------------------------------------------

W dalszym ciagu utrzymuje, ze chodzi o potocznie uzywane imie dziecka - niewazne kto o to pyta...

Joanna Carroll
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 60
Grading comment
Dzieki Asia.
Notes to answerer
Asker: no wlasnie nie jest to podanie o przyjecie do szkoly, tylko formularz adopcyjny. Zle wybralam kategorie. Przepraszam :)

Asker: Tylko ze to formularz dla rodzicow. Nastepnym raze bede sie bardziej precyzyjnie wyrazac. Rodzica pytaja o jego imie a potem jest known as.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bajbus: spotkałam się z tym w formularzu przyjęcia do szkoły bryt.:)
2 hrs
  -> ja tez! dzieki.

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
zwany/nazywany


Explanation:
imo

SlawekW
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 52

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  legato
10 hrs
  -> dziękuję!