KudoZ home » Polish to English » Education / Pedagogy

zabawa

English translation: play


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:zabawa
English translation:play
Entered by: Dawid Mazela, MA, MCIL

11:30 Nov 28, 2008
Polish to English translations [PRO]
Science - Education / Pedagogy
Polish term or phrase: zabawa
Różnica pomiędzy grą i zabawą nie jest wyraźna o czym świadczy brak rozróżnienia tych pojęć w niektórych językach.
Zabawa to działalność , której nie towarzyszą inne cele niż zadowolenie. Zabawa jest spontaniczna i dobrowolna. Zabawa jest główną formą aktywności dzieci. W literaturze pedagogicznej istnieje podział na zabawy tematyczne, konstrukcyjne, ruchowe oraz dydaktyczne.
Gra jest to zabawa ujęta w określone reguły.

ZABAWA v GRA w metodyce
makawa
play
Explanation:
play vs game
Selected response from:

Dawid Mazela, MA, MCIL
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +7play
Dawid Mazela, MA, MCIL
5PLAY (game vs. play)Natalia Kaluza


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +7
play


Explanation:
play vs game


    Reference: http://discursive-learning.blogspot.com/2007/02/game-vs-play...
    Reference: http://www.google.com/search?hl=pl&client=opera&rls=pl&hs=67...
Dawid Mazela, MA, MCIL
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 34

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Caryl Swift
1 min
  -> Dziękuję

agree  Dariusz Saczuk
54 mins
  -> Dziękuję

agree  valdi005: "game" funkcjonuje jako "zabawa", ale w sensie pojedynczego zajecia dydaktycznego
57 mins
  -> Dziękuję

agree  Luiza Jude
5 hrs
  -> Dziękuję

agree  Magczer
5 hrs
  -> Dziękuję

agree  Polangmar
15 hrs
  -> Dziękuję

agree  legato
17 hrs
  -> Dziękuję

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
PLAY (game vs. play)


Explanation:
GAME to gra
PLAY to zabawa

Natalia Kaluza
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Dawid Mazela, MA, MCIL: A co wnosi nowego Twoja odpowiedź poza użyciem wielkich liter? ;)
16 mins