KudoZ home » Polish to English » Education / Pedagogy

zasady obliczania średniej ze studiów

English translation: The method of calculating the average final grade and the final grade


20:18 Dec 14, 2010
Polish to English translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy
Polish term or phrase: zasady obliczania średniej ze studiów
Tak naprawdę chodzi mi o rozróżnienie:
- średnia ze studiów vs ostateczny wynik studiów vs wynik ukończenia studiów

Wszystko z suplementu do dyplomu

Zasady obliczania średniej ze studiów:
Średnią ze studiów oblicza się na podstawie średniej arytmetycznej do drugiego miejsca po przecinku, obliczonej ze wszystkich ocen z egzaminów. [Czyli teraz oceny są tylko z egzaminów?]

http://www.proz.com/kudoz/polish_to_english/education_pedago...

Zasady obliczania ostatecznego wyniku studiów:
W przypadku absolwentów studiów II stopnia w obliczeniach uwzględnia się średnią z ocen za pracę magisterską i obronę pracy magisterskiej jako ocenę z jeszcze jednego "dodatkowego" egzaminu.
W dyplomie ukończenia studiów wpisuje się ostateczny wynik studiów, otrzymany przez zaokrąglenie wyniku uzyskanego według pkt. 1 lub 2 do pełnej oceny, to znaczy:....
[Według pkt. 1 lub 2? A co to za punkty?]

http://www.proz.com/kudoz/polish_to_english/education_pedago...

Po tych zasadach obliczania jest jeszcze:
5. Wynik ukończenia studiów: dobry
Wersja angielska suplementu w tym punkcie podaje: Overall classification of the qualification

Może ktoś ma już to wszystko "ułożone" w swoim glosariuszu? TIA
makawa
English translation:The method of calculating the average final grade and the final grade
Explanation:
Podana odpowiedź to dokładna kopia zdania "Sposób obliczania średniej ocen ze studiów i ostatecznego wyniku studiów" wersji ang. suplementu do dyplomu wydanego przez UMCS w Lublinie.
Wg. tegoż suplementu, "średnia ocen ze studiów" to średnia arytmetyczna ocen z egzaminów z poszczególnych przedmiotów na studiowanym kierunku (ang. "average final grade").
"Ostateczny wynik studiiów" (ang. "final grade") to z kolei suma ułamków średniej ocen ze studiów, oceny z pracy dyplomowej i oceny z obrony (najczęściej 3/5 średniej + 1/5 oceny z pracy + 1/5 oceny z obrony, choć gdzie niegdzie można spotkać konfigurację 2/4 średniej + 1/4 oceny z pracy + 1/4 oceny z obrony). Wynikiem tej sumy jest właśnie "ostateczny wynik studiów", czyli nic innego jak ogólna ocena kwalifikacji studenta jako specjalisty w dziedzinie studiów (swoiste "overall classification of qualification).
Pozdrawiam.
Selected response from:

Q-boot
Ireland
Grading comment
ta
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1The method of calculating the average final grade and the final grade
Q-boot
5 -1rules providing GPA calculation
Marta Mamet-Michalkiewicz


  

Answers


59 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
rules providing GPA calculation


Explanation:
1. Do średniej ze studiów zaliczamy oceny ze wszystkich zaliczeń rygorowych (na ocenę) oraz z egzaminów.
2. Ostateczny wynik studiów= wynik ukończenia studiów (czyli średnia ze studiów plus ocena z egzaminu mgr plus ocena z pracy mgr).
3. W tłumaczeniach dyplomu lic/mgr stosuje się termin "overall grade" jako wynik ukończenia studiów. Czyli punkt 5. Overall grade: good.
4. Takimi zasadami kieruje się Uniwersytet Śląski wydając dyplom ukończenia studiów (po polsku oraz na życzenie po angielsku).


    Reference: http://www.back2college.com/gpa.htm
Marta Mamet-Michalkiewicz
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  A.G.: GPA nie jest synonimem średniej. To jeden ze sposobów jej liczenia, bez żadnej korelacji z naszymi systemami.
2 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
The method of calculating the average final grade and the final grade


Explanation:
Podana odpowiedź to dokładna kopia zdania "Sposób obliczania średniej ocen ze studiów i ostatecznego wyniku studiów" wersji ang. suplementu do dyplomu wydanego przez UMCS w Lublinie.
Wg. tegoż suplementu, "średnia ocen ze studiów" to średnia arytmetyczna ocen z egzaminów z poszczególnych przedmiotów na studiowanym kierunku (ang. "average final grade").
"Ostateczny wynik studiiów" (ang. "final grade") to z kolei suma ułamków średniej ocen ze studiów, oceny z pracy dyplomowej i oceny z obrony (najczęściej 3/5 średniej + 1/5 oceny z pracy + 1/5 oceny z obrony, choć gdzie niegdzie można spotkać konfigurację 2/4 średniej + 1/4 oceny z pracy + 1/4 oceny z obrony). Wynikiem tej sumy jest właśnie "ostateczny wynik studiów", czyli nic innego jak ogólna ocena kwalifikacji studenta jako specjalisty w dziedzinie studiów (swoiste "overall classification of qualification).
Pozdrawiam.

Q-boot
Ireland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4
Grading comment
ta

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  A.G.: ..the average final grade and the rounded final grade
21 hrs
  -> Dzięki.