KudoZ home » Polish to English » Education / Pedagogy

o podłożu wymawienowym

English translation: due to phonetic spelling


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:o podłożu wymawianiowym
English translation:due to phonetic spelling
Entered by: Polangmar

21:04 Dec 27, 2010
Polish to English translations [PRO]
Science - Education / Pedagogy / filologia polska, specjalność: nauczycielska i logopedyczna
Polish term or phrase: o podłożu wymawienowym
Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora(Pułtusk)
zaświadczenie( o przebiegu studiów, dyplomie, uprawnieniach)

Temat pracy dyplomowej: Błędy w pisaniu ze słuchu o podłożu wymawienowym dzieci z klas III wybranych miejscowości woj. mazowieckiego.
Jolo
due to phonetic spelling
Explanation:
Czwarty poziom ortografii dotyczy umiejętności pisania wyrazów o pisowni niezgodnej z wymową według drugiej i trzeciej dyrektywy dydaktycznej nauczania.
http://www.poradnia.wroclaw.pl/czytelnia/dysleksja/diagnoza_... [skopiowałbym też wcześniejsze, istotne tu, akapity, ale się nie da]

...made more phonetic spelling errors than any other type of error: dyslexic readers 56.45% and...
Phonetic Spelling— when children spell words the way they sound.
http://tinyurl.com/2ungzeg

--------------------------------------------------
Note added at 1 day37 mins (2010-12-28 21:41:32 GMT)
--------------------------------------------------

Może tak:
Errors... due to phonetic spelling made in the third grade by children from selected places in the Mazovian Voivod(e)ship (or: Province)
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Bardzo dziękuję :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2due to phonetic spellingPolangmar
3of articulatory origin
Karol Kawczyński


Discussion entries: 11





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
of articulatory origin


Explanation:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6209594

Acoustic studies of voice-onset-time in aphasics' speech suggest that fluent aphasics' errors are misselected phonemic targets whereas nonfluent aphasics' errors are of articulatory origin.

Karol Kawczyński
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Tu nie chodzi o artykulację: nauczyciel, wymawiając [pszet ftorkiem], artykułuje najzupełniej prawidłowo (nie da się inaczej); uczeń, pisząc "pszet ftorkiem", popełnia błędy ortograficzne (dopuszczalne w klasie I, przy czym nie dyktuje się takich słów).
3 hrs
  -> Zdaje się, że masz rację.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
due to phonetic spelling


Explanation:
Czwarty poziom ortografii dotyczy umiejętności pisania wyrazów o pisowni niezgodnej z wymową według drugiej i trzeciej dyrektywy dydaktycznej nauczania.
http://www.poradnia.wroclaw.pl/czytelnia/dysleksja/diagnoza_... [skopiowałbym też wcześniejsze, istotne tu, akapity, ale się nie da]

...made more phonetic spelling errors than any other type of error: dyslexic readers 56.45% and...
Phonetic Spelling— when children spell words the way they sound.
http://tinyurl.com/2ungzeg

--------------------------------------------------
Note added at 1 day37 mins (2010-12-28 21:41:32 GMT)
--------------------------------------------------

Może tak:
Errors... due to phonetic spelling made in the third grade by children from selected places in the Mazovian Voivod(e)ship (or: Province)

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 355
Grading comment
Bardzo dziękuję :)
Notes to answerer
Asker: Bardzo dziękuję za pomoc.Czy cały tytuł mogę przetłumaczyć: Mistakes in writing from listening due to phonetic spelling among children in third grade from the selected places in the Mazovian Province? (Błędy w pisaniu ze słuchu o podłożu wymawienowym dzieci z klas III wybranych miejscowości woj. mazowieckiego)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Karol Kawczyński
8 hrs
  -> Dziękuję.:)

agree  Dariusz Saczuk: w tym kierunku
18 hrs
  -> Dziękuję.:)