KudoZ home » Polish to English » Energy / Power Generation

zapad napięcia

English translation: voltage sag, voltage dip


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:zapad napięcia
English translation:voltage sag, voltage dip
Entered by: Polangmar

16:46 Nov 25, 2008
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation / sieci energoelektryczne
Polish term or phrase: zapad napięcia
Recenzja rozprawy doktorskiej:
...wykorzystanie tych wielofunkcyjnych struktur przekształtnikowych nie tylko do filtracji wyższych harmonicznych, ale również do kompensacji zapadów, wahań, przerw, niesymetrii i innych zaburzeń (powodowanych przez źródła wyższych harmonicznych prądów i wyższych harmonicznych napięć...

Polska definicja:
Zapad napięcia zasilającego to nagłe zmniejszenie się napięcia zasilającego do wartości zawartej w przedziale od 90% do 1 % napięcia deklarowanego Uc, po którym w krótkim czasie następuje wzrost napięcia do poprzedniej wartości.

Umownie czas trwania zapadu napięcia wynosi od 10 ms do 1 minuty.
http://www.sep.lublin.pl/jakosc.html
Andrzej Mierzejewski
Poland
voltage sag, voltage dip
Explanation:
Tutaj cała analiza:
http://proz.com/kudoz/2558924
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Biorę voltage sag. Dziękuję !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5power dip / a brownout (Br.)
JElimD
4voltage sag, voltage dipPolangmar
Summary of reference entries provided
Anna Maria R.

Discussion entries: 1





  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
voltage sag, voltage dip


Explanation:
Tutaj cała analiza:
http://proz.com/kudoz/2558924

Polangmar
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 448
Grading comment
Biorę voltage sag. Dziękuję !

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
power dip / a brownout (Br.)


Explanation:
a brownout - zaznaczam jako wersję brytyjską, w Stanach spotyka się raczej bardziej uniwersalną wersję 'power dip'

(trzeci paragraf pod tematem 'Your business challange' traktujacy o skokach napięcia w przypadku komputerów)
fragment:
'...And it's not just a total power outage, a power surge (a spike) or a power dip (a brownout) can have the same devastating effect on IT systems and other sophisticated electronics.'


    Reference: http://www.upssystems.uk.com/sme.php
JElimD
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Takie potoczne określenia nie pasują do rozprawy doktorskiej. "It is... observed when a high-current device (a hair dryer, microwave, or table saw) is switched on and lights in the same system will dim..." http://je.pl/qdtq || power dip = spadek napięcia
14 hrs
  -> power dip lub zwyczajnie 'dip' to określenie techniczne...




Reference comments


1 hr
Reference

Reference information:
voltage crush
decrese of voltage??

Anna Maria R.
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish