International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » Polish to English » Engineering (general)

bardzo słodka woda

English translation: very fresh water


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:bardzo słodka woda
English translation:very fresh water
Entered by: polsKArina

12:54 Nov 7, 2007
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
Polish term or phrase: bardzo słodka woda
Charakterystyka wody z wodociągu:


,,Ujmowana woda pod względem fizyko-chemicznym cechuje się dobrą jakością. Jest ona słabo zmineralizowana, *bardzo słodka*, średnio twarda o twardości ogólnej 150-202 mg/dm³ oraz słabo zasadowa o odczynie pH 8.1-8.25. ''


Nie przychodzi mi do głowy nic innego, jak tylko modyfikować definicję wody słodkiej:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fresh_water

Ale może jest prostszy sposób?...
Grzegorz Mysiński
Poland
very fresh water
Explanation:
Woda słodka, woda niskozmineralizowana, woda zwykła
A. fresh water

Woda podziemna o mineralizacji nie przekraczajšcej 1 g/dm3. W kategorii tej wyróżnia się też wody ultrasłodkie (M < 0,2 g/dm3) oraz akratopegi (0,5 < M < 1 g/dm3). W niektórych państwach górna granica mineralizacji w. s. , traktowanej jako woda użytkowa, przesunięta jest do 2 g/dm3 a nawet wyżej.

Congo River Data - Oasis Foundation<< OKAPI PIPELINE. CONGO RIVER DATA. OVERVIEW. INTRODUCTION .... Very fresh water; Slightly salted water; Corrosive water. The Solid Load ...
http://oasisfoundation.org/oasis/congoriverdata.asp - 30k
Selected response from:

polsKArina
United States
Grading comment
Dziękuję za pomoc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3very fresh water
polsKArina
2very sweet water
Maciek Drobka


Discussion entries: 1





  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
very sweet water


Explanation:
Nie znam się na tym, więc b. niski stopień pewności, ale 'sweet water' b. często występuje wraz z 'hard water', więc może tak po prostu?

Przykłady:
http://tinyurl.com/yru2uv

Maciek Drobka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 244

27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
very fresh water


Explanation:
Woda słodka, woda niskozmineralizowana, woda zwykła
A. fresh water

Woda podziemna o mineralizacji nie przekraczajšcej 1 g/dm3. W kategorii tej wyróżnia się też wody ultrasłodkie (M < 0,2 g/dm3) oraz akratopegi (0,5 < M < 1 g/dm3). W niektórych państwach górna granica mineralizacji w. s. , traktowanej jako woda użytkowa, przesunięta jest do 2 g/dm3 a nawet wyżej.

Congo River Data - Oasis Foundation<< OKAPI PIPELINE. CONGO RIVER DATA. OVERVIEW. INTRODUCTION .... Very fresh water; Slightly salted water; Corrosive water. The Solid Load ...
http://oasisfoundation.org/oasis/congoriverdata.asp - 30k


polsKArina
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 18
Grading comment
Dziękuję za pomoc!