KudoZ home » Polish to English » Engineering (general)

odcieki

English translation: leachate


14:47 Nov 26, 2008
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
Polish term or phrase: odcieki
Dotyczy układu do remediacji gruntów zanieczyszczonych węglowodorami, działający w zamkniętym obiegu wodnym, z użyciem autochtonicznych mikroorganizmów.

Układ wyposażony jest w bioreaktor włączony w zamknięty system obiegu odcieków (...) połączony z oczyszczanym gruntem uformowanym w pryzmę (...) poprzez zespół nawilżania i zasilania gruntu zawiesiną bakteryjną z jednej strony i przewód doprowadzający odcieki do biodegradacji z drugiej strony. (...) Doprowadzenie odcieków ze zbiornika odcieków jest usytuowane u szczytu kolumny strippingowej, a wyprowadzenie u dołu kolumny, poprzez zbiornik odcieków wstępnie oczyszczonych.

Cały opis, nie za długi, można znaleźć tu: http://www.uprp.pl/wydawnictwa/wyd/bup_07/bup23_07/bup23_200...
(wniosek nr 379673).
tabor
Poland
English translation:leachate
Explanation:
.
Selected response from:

jacek o
Grading comment
dziękuję pięknie
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4refluxesrobwoj
3 +1leachatejacek o


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
leachate


Explanation:
.

jacek o
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 100
Grading comment
dziękuję pięknie

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar
1 day8 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
refluxes


Explanation:
Słowniki, a także tu
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=reflux&lr=
np.
Reflux is a technique involving the condensation of vapours and the return of this condensate to the system from which it originated. It is used in industrial and laboratory distillations. It is also used in chemistry to supply energy to reactions over a long period of time.

robwoj
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 181
Notes to answerer
Asker: Chyba nie, żadne pary się tam nie skraplają (przynajmniej ja się tego nie doczytałem). Przyznam się, że nie wiem, jak rozumieć zdanie "It is also used in chemistry to supply energy to reactions over a long period of time."

Asker: dziękuję


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Tu nie chodzi o odciek w znaczeniu orosienie (flegma, refluks, powrót).
1 day7 hrs