KudoZ home » Polish to English » Engineering (general)

odporność na zakłócenia radioelektroniczne

English translation: electromagnetic interference resistance


20:16 Aug 1, 2010
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
Polish term or phrase: odporność na zakłócenia radioelektroniczne
odporność na zakłócenia radioelektroniczne
izabela28
English translation:electromagnetic interference resistance
Explanation:
Sprawdź w Wiki, innych źródłach, również w słownikach
Selected response from:

Tomasz Poplawski
Grading comment
thank you
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2electromagnetic interference resistance
Tomasz Poplawski
4immunity to radio-frequency interferencePolangmar
4electromagnetic resilience
rzima


Discussion entries: 11





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
electromagnetic interference resistance


Explanation:
Sprawdź w Wiki, innych źródłach, również w słownikach

Tomasz Poplawski
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 20
Grading comment
thank you

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  JacekP
1 hr

neutral  Polangmar: Nie bardzo: http://tinyurl.com/25fnut2 vs http://tinyurl.com/23q8x5u
2 hrs
  -> a skąd tu pociski balistyczne?

agree  xxxOTMed: resistance/immunity to EM interference
2 days5 hrs

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
electromagnetic resilience


Explanation:
krótsza wersja

rzima
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
immunity to radio-frequency interference


Explanation:
Aktywne zakłócenia radioelektroniczne - zakłócanie pracy środków radiolokacyjnych lub nadajników radiowych za pomocą nadajników zakłóceń (stacji zakłóceń). Aktywne zakłócenia radioelektroniczne działające na urządzenia odbiorcze uniemożliwiają im całkowicie lub częściowo przyjmowanie i rozpoznawanie rzeczywistych sygnałów. W wyniku aktywnego zakłócania radioelektronicznego na ekranach okrężnej obserwacji stacji radiolokacyjnej pojawiają się świecące sektory utrudniające wykrywanie i śledzenie celów, co szczególnie dezorganizuje działanie stacji radiolokacyjnych pracujących w systemach automatycznego prowadzenia celów.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Aktywne_zakłócenia_radioelektro...

Radiolokacja - technika umiejscawiania, śledzenia oraz określania położenia obiektów powietrznych, naziemnych, kosmicznych w przestrzeni przy pomocy fal elektromagnetycznych. Jest działem radiokomunikacji.
W radiolokacji stosuje się fale radiowe o długościach od kilku metrów do kilku milimetrów. Przykładem urządzenia radiolokacyjnego jest radar.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Radiolokacja

Immunity to radio frequency interference (RFI) and electromagnetic interference (EMI)...
http://tinyurl.com/2vpzwty

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 975