KudoZ home » Polish to English » Environment & Ecology

grunty pod stawami

English translation: pond bottoms


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:grunty pod stawami
English translation:pond bottoms
Entered by: Polangmar

17:31 Jan 12, 2008
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents - Environment & Ecology
Polish term or phrase: grunty pod stawami
Termin zdefiniowany np. tu:
http://www.kielce.pios.gov.pl/rap_2003/_html/5.3.0.html
czyli:
,,Rozporządzenie określa standardy jakości gleby lub ziemi z uwzględnieniem ich funkcji aktualnej i planowanej dla następujących rodzajów gruntów:
1) grupa A:
a) nieruchomości gruntowe wchodzące w skład obszaru poddanego ochronie na podstawie przepisów ustawy - Prawo wodne,
b) obszary poddane ochronie na podstawie przepisów o ochronie przyrody; jeżeli utrzymanie aktualnego poziomu zanieczyszczenia gruntów nie stwarza zagrożenia dla zdrowia lub środowiska - dla obszarów tych stężenia zachowują standardy wynikające ze stanu faktycznego, z zastrzeżeniem pkt. 2 i 3;
2) grupa B - grunty zaliczone do użytków rolnych z wyłączeniem *gruntów pod stawami* i gruntów pod rowami, grunty leśne oraz zadrzewione i zakrzewione, nieużytki, a także grunty zabudowane i zurbanizowane z wyłączeniem terenów przemysłowych, użytków kopanych oraz terenów komunikacyjnych;
3) grupa C - tereny przemysłowe, użytki kopalne, tereny komunikacyjne. ''
Grzegorz Mysiński
Poland
pond bottoms, pond beds
Explanation:
http://tinyurl.com/2ysg9b
http://tinyurl.com/2f45fq
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Dziękuję za pomoc.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2pond bottoms, pond bedsPolangmar
4 -1surrounding marshlandKim Hamilton


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
pond bottoms, pond beds


Explanation:
http://tinyurl.com/2ysg9b
http://tinyurl.com/2f45fq

Polangmar
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 205
Grading comment
Dziękuję za pomoc.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Stanislaw Czech, MCIL
2 hrs
  -> Dziękuję.:)

agree  M.Kornijów
15 hrs
  -> Dziękuję.:)

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
surrounding marshland


Explanation:
to temat filozoficzny bardziej niż dotyczący gruntów i hipoteki ze względu na to, że woda się rozlewa trzeba by to uwzględnić aby nie wywłaszczyć przy okazji prawnie kogoś z którym brakowało kontaktu

Example sentence(s):
  • Surrounding and resulting projection marshlands are included in the property.
Kim Hamilton
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Michal Berski: eh, szkoda howoryty
8 hrs