KudoZ home » Polish to English » Finance (general)

rezerwy celowe

English translation: specific (purpose) reserves/provisions; target reserves;


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:rezerwy celowe
English translation:specific (purpose) reserves/provisions; target reserves;
Entered by: Natalie

01:07 Dec 29, 2001
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / Banking
Polish term or phrase: rezerwy celowe
Banki tworzą rezerwy na ryzyko związane z ich działalnością, zwane dalej "rezerwami celowymi"
George Fabian
specific (purpose) reserves/provisions; target reserves;
Explanation:
Wprawdzie Slownik terminow Waclawa Smidy (2000 r.) sugeruje tu "adjusted reserves" oraz "target reserves", ale zawezenie kontekstu do bankow pokazuje w Google w pierwszym przypadku (170+ trafien) m.in. jakies specyficzne definicje Federal Reserve, zas w drugim (60+)- no nie wiem, trzeba by to przeanalizowac.
Patrz rowniez 20+ trafien pod "specific purpose reserves"+bank

Natmiast Kompendium terminow bankowych PWC (1999 r.) zawiera od razu gotowa definicje "Rezerwy celowej na kredyty w sytuacji nieregularnej" = "Loan Loss Provision/Reserve (Specific)"

Pozdrawiam,

JK
Selected response from:

Jacek Krankowski
Grading comment
Dziękuje bardzo. Definicja PWC była wprost idealna.
Pozdrawiam,
GF
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5contingency reserve, contingent fund
Vladimir Dubisskiy
5appropriated reserves
Natalie
4specific (purpose) reserves/provisions; target reserves;Jacek Krankowski


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
contingency reserve, contingent fund


Explanation:
hope it will help

Vladimir Dubisskiy
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
appropriated reserves


Explanation:
rezerwy celowe = appropriated reserves

Eng.-Pol. business dictionary, PWE, 1991

Natalie
Poland
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in category: 4

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
specific (purpose) reserves/provisions; target reserves;


Explanation:
Wprawdzie Slownik terminow Waclawa Smidy (2000 r.) sugeruje tu "adjusted reserves" oraz "target reserves", ale zawezenie kontekstu do bankow pokazuje w Google w pierwszym przypadku (170+ trafien) m.in. jakies specyficzne definicje Federal Reserve, zas w drugim (60+)- no nie wiem, trzeba by to przeanalizowac.
Patrz rowniez 20+ trafien pod "specific purpose reserves"+bank

Natmiast Kompendium terminow bankowych PWC (1999 r.) zawiera od razu gotowa definicje "Rezerwy celowej na kredyty w sytuacji nieregularnej" = "Loan Loss Provision/Reserve (Specific)"

Pozdrawiam,

JK

Jacek Krankowski
PRO pts in category: 7
Grading comment
Dziękuje bardzo. Definicja PWC była wprost idealna.
Pozdrawiam,
GF