KudoZ home » Polish to English » Finance (general)

udziały własne

English translation: treasury shares


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:udziały własne
English translation:treasury shares
Entered by: Adam Lankamer

14:20 Aug 11, 2006
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / shares
Polish term or phrase: udziały własne
Chodzi o spółkę kapitałową. Audytor poprawił "own shares" na "terasury shares"
Mam jednak wątpliwości co do obu przypadków.
JamJest
treasury shares
Explanation:
miał rację
Selected response from:

Adam Lankamer
Luxembourg
Grading comment
Wybieram tę odpowiedź, ponieważ pokrywa się z uwagą audytora. Jednak audytor miał częściową rację. Przypadkiem natrafiłam w Compendium of Accounting & Finance, PriceWaterhouseCoopers podaje: Akcje własne - Treasury Shares - USA
Owns Shares - British. Nie przyszło mi wczesniej do głowy szukać pod "Akcje" . Szukałam pod "Udziały
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1treasury shares
Adam Lankamer
3company's shares
Marquis
2owner's capital lub equity
IwonaASzymaniak


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
owner's capital lub equity


Explanation:
Może o to chodzi.

IwonaASzymaniak
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 40

24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
company's shares


Explanation:
It really depends on the context
treasury stock- akcja stanowiąca własność spółki akcyjnej per WP Legal Dictionary :-) hope this helps

Marquis
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
treasury shares


Explanation:
miał rację

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1959
Grading comment
Wybieram tę odpowiedź, ponieważ pokrywa się z uwagą audytora. Jednak audytor miał częściową rację. Przypadkiem natrafiłam w Compendium of Accounting & Finance, PriceWaterhouseCoopers podaje: Akcje własne - Treasury Shares - USA
Owns Shares - British. Nie przyszło mi wczesniej do głowy szukać pod "Akcje" . Szukałam pod "Udziały

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Irena Daniluk: czyli jednak w zasadzie uwaga audytora dotyczy różnicy między BEng i AmEng? Czyli wersja dla spółki am., dobrze wiedzieć :)
19 hrs