KudoZ home » Polish to English » Finance (general)

przychód na wejściu

English translation: input income


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:przychód na wejściu
English translation:input income
Entered by: Agnieszka Ufland

10:56 Aug 1, 2010
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / Biznesplan
Polish term or phrase: przychód na wejściu
Biznesplan firmy zajmującej się produkcją biopaliw.

Sekcja PLAN MARKETINGOWY, podpunkt - WYMIEŃIĆ GŁ. DOSTAWCÓW.

•Zakład Usług Komunalnych w [MIASTO X] zapewnia 200% pokrycie zaopatrzenia – umowa wieloletnia, gwarantowana strukturą Związku Gmin i ich celami statutowymi – stabilność długoletnia źródła, przychód na wejściu docelowo dodatni.

i punkt dalej

Odpady szpitalne – niewystarczające ilości ale wysoki dodatkowy przychód na wejściu

i jeszcze w jednym miejscu:

Dostawcy biomasy - Możliwy przychód na wejściu do XXX PLN/tona, ale i dla innych surowców koszt negatywny.
Agnieszka Ufland
Poland
input income
Explanation:
Chodzi o przychód powstający "na wejściu" - przy odbiorze materiałów od gmin, szpitali, itp. Opłata za odbiór płacona przez dostawcę materiałów jest przychodem firmy.
Input-output stosuje się w jęz. angielskim tak samo, jak w przypadku podatku VAT.
Selected response from:

JacekP
Poland
Grading comment
dzieki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4input income
JacekP
3initial income
Rafal Piotrowski


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
initial income


Explanation:
Sugestia, ale "na nos". HTH,

Rafał

Rafal Piotrowski
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 111

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  JacekP: Mam wrażenie, że chodzi o zysk powstający przy odbiorze materiałów do przetworzenia od przetworzenia - z opłat za utylizację (tzn. na wejściu). Dlatego też pisze się o negatywnych kosztach zakupu.
10 hrs
  -> Point taken :)

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
input income


Explanation:
Chodzi o przychód powstający "na wejściu" - przy odbiorze materiałów od gmin, szpitali, itp. Opłata za odbiór płacona przez dostawcę materiałów jest przychodem firmy.
Input-output stosuje się w jęz. angielskim tak samo, jak w przypadku podatku VAT.


    Reference: http://www.google.cz/url?sa=t&source=web&cd=13&ved=0CCgQFjAC...
    Reference: http://www.jstor.org/pss/1808990
JacekP
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
dzieki