KudoZ home » Polish to English » Finance (general)

cicha rezerwa

English translation: hidden reserve


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:cicha rezerwa
English translation:hidden reserve
Entered by: Marcin Rudawczak

22:54 Aug 8, 2010
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Polish term or phrase: cicha rezerwa
Określa się nią nadwyżkę (dodatnią) rzeczywistej wartości majątku, ponad jej wartość księgową (tj. ujawnioną w księgach). Cicha rezerwa ujawniana jest jedynie w takich sytuacjach, jak np. sprzedaż składnika majątkowego czy likwidacja całego przedsiębiorstwa.
Jak to ugryźć? Dzięki za sugestie.
Marcin Rudawczak
United Kingdom
hidden reserve
Explanation:
http://financial-dictionary.thefreedictionary.com/hidden res...
http://www.businessdictionary.com/definition/hidden-reserve....
http://www.thefreedictionary.com/hidden reserve
Selected response from:

rzima
Grading comment
Dzięki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4hidden reserve
rzima
2silent reserve
Tomasz Poplawski


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
silent reserve


Explanation:
nie spotkałem się z tym przedtem, stąd iniska pewność; ale spróbuj ["silent reserve" equity] i zobacz np. ten artykuł o przekształceniach w firmie Philips; myślę, że jest to użyte w tym samym znaczeniu

Tomasz Poplawski
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 55

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5