znaczące wartości

English translation: significant nutritive content

Polish to English translations [PRO]
Science - Food & Drink
Polish term or phrase: znaczące wartości
W odniesieniu do żywności jako ilość znaczącą dodanych witamin i składników mineralnych zawartych w produkcie spożywczym należy traktować taką zawartość w lOOg lub lOOml produktu, która pokrywa co najmniej 15% zalecanego dziennego spożycia

W suplementach diety proponuje się określenie minimalnych znaczących wartości na poziomie

And this strange sentence: Zdaniem Instytutu, jak i uczestników warsztatów,znaczące powinny być minimalne ilości składników w żywności oraz suplementach diety.
Ewa Dabrowska
United Kingdom
English translation:significant nutritive content
Explanation:
026. Diethyl pyrocarbonate (FAO Nutrition Meetings Report Series ...
FAO Nutrition Meetings Report Series No. 40A,B,C WHO/Food Add./67.29 ... with pH greater than 4.5 and with significant content or amino acids and proteins, ...
www.inchem.org/documents/jecfa/jecmono/40abcj08.htm - 15k - Kopia - Podobne strony

Letter to the editor Nutrition Reviews - Find Articles
Letter to the editor from Nutrition Reviews in Health & Fitness provided free by ... with no significant content of capric, lauric, and myristic acids,2 the ...
findarticles.com/p/articles/mi_qa3624/is_200304/ai_n9220318 - 30k - Kopia - Podobne stron

Antioxidant-Rich Pecans Protect Against Unhealthy Oxidation, Loma ...
Main Category: Nutrition / Diet News Article Date: 02 Oct 2006 - 22:00pm (PST) ... effect was in part due to the pecan's significant content of vitamin E. ...
www.medicalnewstoday.com/medicalnews.php?newsid=52953 - 44k - Kopia - Podobne strony

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-11-25 19:02:26 GMT)
--------------------------------------------------

tak, dlatego dałam trójkę, bo jest to kombinowane. Ale wydaje mi się, że wystąpi tu "significant", tak jak w wyrażeniu "statistically significant", czyli ilości, które już można brać pod uwagę, istotne. "Essential nutrients" to te, które są konieczne w diecie, ale nic to nie mówi o ich ilości w danym produkcie.
Może ktoś trafi na to właściwe wyrażenie :)
Selected response from:

allp
Poland
Grading comment
Dziękuję za obydwie odpowiedzi. Nie jestem do końca przekonana, czy to to samo.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1essential nutritional values
IwonaASzymaniak
3significant nutritive content
allp


Discussion entries: 3





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
essential nutritional values


Explanation:
lub
essential nutrients

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2006-11-25 18:04:50 GMT)
--------------------------------------------------

lub bez nutritional (jak essential fatty acids) To mi wygląda na kiepskie tłumaczenie terminu z ang. na pol. i teraz musisz tlumaczyć z powrotem na ang.

IwonaASzymaniak
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 68

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Monika Darron: albo significant nutritional values
2 hrs
  -> dzięki :)

54 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
significant nutritive content


Explanation:
026. Diethyl pyrocarbonate (FAO Nutrition Meetings Report Series ...
FAO Nutrition Meetings Report Series No. 40A,B,C WHO/Food Add./67.29 ... with pH greater than 4.5 and with significant content or amino acids and proteins, ...
www.inchem.org/documents/jecfa/jecmono/40abcj08.htm - 15k - Kopia - Podobne strony

Letter to the editor Nutrition Reviews - Find Articles
Letter to the editor from Nutrition Reviews in Health & Fitness provided free by ... with no significant content of capric, lauric, and myristic acids,2 the ...
findarticles.com/p/articles/mi_qa3624/is_200304/ai_n9220318 - 30k - Kopia - Podobne stron

Antioxidant-Rich Pecans Protect Against Unhealthy Oxidation, Loma ...
Main Category: Nutrition / Diet News Article Date: 02 Oct 2006 - 22:00pm (PST) ... effect was in part due to the pecan's significant content of vitamin E. ...
www.medicalnewstoday.com/medicalnews.php?newsid=52953 - 44k - Kopia - Podobne strony

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-11-25 19:02:26 GMT)
--------------------------------------------------

tak, dlatego dałam trójkę, bo jest to kombinowane. Ale wydaje mi się, że wystąpi tu "significant", tak jak w wyrażeniu "statistically significant", czyli ilości, które już można brać pod uwagę, istotne. "Essential nutrients" to te, które są konieczne w diecie, ale nic to nie mówi o ich ilości w danym produkcie.
Może ktoś trafi na to właściwe wyrażenie :)


    Reference: http://tiny.pl/rvhq
allp
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 27
Grading comment
Dziękuję za obydwie odpowiedzi. Nie jestem do końca przekonana, czy to to samo.