KudoZ home » Polish to English » Geography

Ziemia Sądecka

English translation: the Nowy Sącz Region

18:50 Apr 11, 2018
Polish to English translations [PRO]
Geography / regiony
Polish term or phrase: Ziemia Sądecka
połozony w sercu Ziemi Sadeckiej....
Iwona_krakow
Poland
English translation:the Nowy Sącz Region
Explanation:
Tak bym to ujął, IMO wystarczy.

--------------------------------------------------
Note added at   3 godz. (2018-04-11 22:11:18 GMT)
--------------------------------------------------

Ziemia Sądecka – kraina historyczna w południowej Małopolsce, w skład której wchodzi Kotlina Sądecka, część Pogórza Karpackiego i Beskid Sądecki.
Od wielu lat region masowo odwiedzany prze turystów, bogaty w atrakcje turystyczne, wody mineralne i przyrodę. Zapraszamy do zapoznania się z miejscowościami Ziemi Sądeckiej.

Podróż po Sądecczyźnie:

Chełmiec
Gródek nad Dunajcem
Grybów
Łabowa
Łącko
Łososina Dolna
Kamionka Wielka
Korzenna
Krynica – Zdrój
Tylicz
Muszyna
Nawojowa
Piwniczna – Zdrój
Podegrodzie
Rytro
Stary Sącz

http://ziemiasadecka.info/sadecczyzna-kusi/



--------------------------------------------------
Note added at   13 godz. (2018-04-12 07:55:18 GMT)
--------------------------------------------------

Sądecczyzna (ziemia sądecka) – kraina historyczna w południowej Małopolsce obejmująca Kotlinę Sądecką, część Pogórza Karpackiego i Beskid Sądecki.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Sądecczyzna

Nie znalazłem bardziej precyzyjnego określenia granic tego obszaru.
Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2the Nowy Sącz Region
Andrzej Mierzejewski
4the Sądecki district
izabela_spratt
4land of Nowy Sącz
Robert Hallmann
Summary of reference entries provided
Nowy Sącz lands
geopiet

Discussion entries: 2





  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
land of Nowy Sącz


Explanation:
Propozycja

Robert Hallmann
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
the Sądecki district


Explanation:
Widzę, że często ten termin pojawia się w sieci. Dość często również występuje Sądecczyzna County. Hope it helps :)

izabela_spratt
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
the Nowy Sącz Region


Explanation:
Tak bym to ujął, IMO wystarczy.

--------------------------------------------------
Note added at   3 godz. (2018-04-11 22:11:18 GMT)
--------------------------------------------------

Ziemia Sądecka – kraina historyczna w południowej Małopolsce, w skład której wchodzi Kotlina Sądecka, część Pogórza Karpackiego i Beskid Sądecki.
Od wielu lat region masowo odwiedzany prze turystów, bogaty w atrakcje turystyczne, wody mineralne i przyrodę. Zapraszamy do zapoznania się z miejscowościami Ziemi Sądeckiej.

Podróż po Sądecczyźnie:

Chełmiec
Gródek nad Dunajcem
Grybów
Łabowa
Łącko
Łososina Dolna
Kamionka Wielka
Korzenna
Krynica – Zdrój
Tylicz
Muszyna
Nawojowa
Piwniczna – Zdrój
Podegrodzie
Rytro
Stary Sącz

http://ziemiasadecka.info/sadecczyzna-kusi/



--------------------------------------------------
Note added at   13 godz. (2018-04-12 07:55:18 GMT)
--------------------------------------------------

Sądecczyzna (ziemia sądecka) – kraina historyczna w południowej Małopolsce obejmująca Kotlinę Sądecką, część Pogórza Karpackiego i Beskid Sądecki.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Sądecczyzna

Nie znalazłem bardziej precyzyjnego określenia granic tego obszaru.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  PanPeter
2 mins
  -> :-)

agree  Dariusz Saczuk
3 hrs
  -> :-)




Reference comments


2 hrs
Reference: Nowy Sącz lands

Reference information:
After 1770 the whole area of Nowy Sącz lands, including Krynica, became nationalised and included in Galicja region, later taken over by the Habsburg empire during the Partitions of Poland in the late 1700's - https://www.local-life.com/krynica/guide/info

--------

Empress Maria Theresa had set a bad precedent when she helped precipitate the partitions of Poland by annexing all of the Nowy Targ and Nowy Sącz lands in 1769. After the partitions, the royal Polish domain had been sold to private individuals. - https://goo.gl/tU1hdF

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 51