prokuratura regionalna

English translation: provincial public prosecutor\'s office

Polish term or phrase:prokuratura regionalna
English translation:provincial public prosecutor\'s office

09:52 Jun 19, 2018
Polish to English translations [Non-PRO]
Law/Patents - Government / Politics / public administration
Polish term or phrase: prokuratura regionalna
Z Ustawy o prokuraturze:

Art. 22. § 1. Prokuraturę regionalną tworzy się dla obszaru właściwości co najmniej dwóch prokuratur okręgowych.

§ 2. Do podstawowych zadań prokuratury regionalnej należy zapewnienie udziału prokuratora w postępowaniach
prowadzonych na podstawie ustawy przed sądami powszechnymi i wojewódzkimi sądami administracyjnymi, prowadzenie i nadzorowanie postępowań przygotowawczych w sprawach ścigania najpoważniejszej przestępczości finansowo-gospodarczej i skarbowej oraz przeciwko obrotowi gospodarczemu względem mienia o wielkiej wartości, sprawowanie nadzoru nad postępowaniami prowadzonymi w prokuraturach okręgowych, a także prowadzenie wizytacji prokuratur okręgowych i rejonowych.
Monika
provincial public prosecutor's office
Explanation:
Tak znalazłam w tłumaczeniu ustawy na stronie Komisji Weneckiej. Art. 16 ustawy. http://www.legislationline.org/download/action/download/id/7...
Dla jasności mamy obok podaną polską nazwę.

Ma to sens, bo zachowuje szczebel kompetencji (provincial, regional, district) i przyjęte dotychczas nazewnictwo sądów i prokuratur okręgowych i rejonowych.

--------------------------------------------------
Note added at   8 godz. (2018-06-19 18:33:10 GMT)
--------------------------------------------------

Art. 22 ustawy w tłumaczeniu podanym powyżej:
"Article 22. § 1. A provincial public prosecutor’s office is established for an area of
competence of at least two regional public prosecutor’s offices."...
Selected response from:

Katarzyna Kucharska
Poland
Grading comment
Znalazłam ten sam dokument Rady Europy i biorąc pod uwagę dotychczasowe zalecenia TEPIS-u dotyczące pozostałych szczebli prokuratur, myślę, że to jest najlepsze rozwiązanie. Też kierowałam się tym, że „province” używa się w znaczeniu „województwo”, a prokuratura regionalna mieści się między szczeblem krajowym a okręgowym.
Być może w przyszłości trzeba będzie zmienić zalecenia, bo tłumaczenie regionu na cokolwiek innegoniż „region” wydaje się jednak sztuczne.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1regional prosecutor's office
Frank Szmulowicz, Ph. D.
3provincial public prosecutor's office
Katarzyna Kucharska


Discussion entries: 5





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
regional prosecutor's office


Explanation:
Tak wynika z definicji.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2018-06-19 11:13:23 GMT)
--------------------------------------------------

Okręgowa też jest tłumaczona jako regional, chociaż można ją także (lepiej) tlumaczyć jako district. I tu mamy problem:

Prokuraturę okręgową tworzy się dla obszaru właściwości co najmniej dwóch prokuratur rejonowych.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Prokuratura_okręgowa

Prokuratura regionalna – powszechna jednostka organizacyjna prokuratury (jednostka organizacyjna prokuratury w pionie cywilnym).

Prokuraturę regionalną tworzy się dla obszaru właściwości co najmniej dwóch prokuratur okręgowych.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Prokuratura_regionalna

cccccccccccccccc

Regional Procuracy of Warsaw (Prokuratura Regionalna w. Warszawie)
http://victimspractices.eu/wp-content/uploads/2017/02/Poland...

cccccc
The website of Regional Prosecutor's Office in Warsaw uses cookies, which are necessary for its proper operation
http://warszawa.pr.gov.pl/index.php

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 106

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Robert Michalski
3 hrs
  -> Dziękuję Robercie. Jest wiele zamieszanie z tą terminologią. Serdecznie pozdrawiam.

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
provincial public prosecutor's office


Explanation:
Tak znalazłam w tłumaczeniu ustawy na stronie Komisji Weneckiej. Art. 16 ustawy. http://www.legislationline.org/download/action/download/id/7...
Dla jasności mamy obok podaną polską nazwę.

Ma to sens, bo zachowuje szczebel kompetencji (provincial, regional, district) i przyjęte dotychczas nazewnictwo sądów i prokuratur okręgowych i rejonowych.

--------------------------------------------------
Note added at   8 godz. (2018-06-19 18:33:10 GMT)
--------------------------------------------------

Art. 22 ustawy w tłumaczeniu podanym powyżej:
"Article 22. § 1. A provincial public prosecutor’s office is established for an area of
competence of at least two regional public prosecutor’s offices."...

Example sentence(s):
  • Universal prosecutorial bodies are: the National Public Prosecutor’s Office, provincial public prosecutor’s offices (prokuratury regionalne), regional public prosecutor’s offices (prokuratury okręgowe) and district public prosecutor’s offices (pr

    Reference: http://www.legislationline.org/download/action/download/id/7...
Katarzyna Kucharska
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
Grading comment
Znalazłam ten sam dokument Rady Europy i biorąc pod uwagę dotychczasowe zalecenia TEPIS-u dotyczące pozostałych szczebli prokuratur, myślę, że to jest najlepsze rozwiązanie. Też kierowałam się tym, że „province” używa się w znaczeniu „województwo”, a prokuratura regionalna mieści się między szczeblem krajowym a okręgowym.
Być może w przyszłości trzeba będzie zmienić zalecenia, bo tłumaczenie regionu na cokolwiek innegoniż „region” wydaje się jednak sztuczne.